Horeca 04 09 nytt omslag nett

Horeca nummer 4 på vei til abonnentene

Den siste utgaven av Horeca før sommerferien er nå på vei til abonnentene. Vårt hovedtema i dette nummeret er kaffe, men du finner også mye annet interessant lesestoff for hele horecabransjen. Vi har blant annet besøkt Beitostølen, som fra å være en rendyrket vinterdestinasjon nå har like mange gjestedøgn i sommerhalvåret.

Publisert

Horeca omslag nr 4 2009. (Foto: Morten Holt/layout: Tove Sissel Larsgård)

I løpet av de siste årene har Beitostølen bevisst satset på å få gjestene til stedet i Øystre Slidre også på sommeren.

Med Jotunheimen som nærmeste nabo og en rekke grep og nye aktiviteter, har de klart å dra sommerturistene til stedet.

Les mer om hvordan i Horeca nummer 4.

Bli abonnent på Horeca nå

Kaffevaner i endring

Vårt hovedtema i sommernummeret er kaffe. Over mange sider presenterer vi nyheter og trender for horecabransjen. Norske kaffevaner er i ferd med å gå gjennom et generasjonsskifte. Espressobaserte kaffedrikker er i rask fremmarsj.

Ellers oppgraderer blant annet Fursetgruppen med Bjørn Tore Furset i spissen kaffen som element i det gode måltid restaurantene serverer, og har valgt varmdrikkekonseptet Chaqwa. Norge er global pilot for Coca-Colas strategiske nysatsing på varme drikker.

Vi har også tatt en titt på Fursets nye restaurant Tjuvholmen Sjømagasin.

Tabasco

De aller fleste har vært borti Tabasco. Vi har besøkt "hjemstedet" til de sterke dråpene i Louisiana, på Avery Island litt vest for New Orleans.

Les mer om historikken og hvordan de sterke røde hete dråpene kan brukes i matlagingen i Horecas sommernummer.

Bli abonnent på Horeca nå

Tema vodka

Vårt drikketema denne gangen er vodka, og vi var til stede da barkonkurransen Absolut Scandinavia ble arrangert i Oslo nylig.

Les mer om vinneren, barsjef Silje Takle (28) på Etoile i Oslo, som fant smaken av Skandinavia. Bestemors rabarbragrøt fra barndommen ble vinnerformelen, og naturligvis har hun også gitt navn til drinken. Les også mer om de andre drinkene som ble presentert i konkurransen

All Inclusive

All Inclusive-konseptet har de siste årene blitt mer og mer utbredt ute i verden. Nå er konseptet også i ferd med å spre seg til Norge.

Typebedrift og portrett

Typebedrift i Horeca nummer 3 er Lillesan Hotel Norge, og en av lederne for hotellet i sommerbyen, Beate Holm Töpfer er også vårt portrett i nummer 4.

Faste spalter

I tillegg til flere andre store artikler, er det ellers mange sider med vanlig fast småstoff i form av våre spalter Kontinental Bar, Bransjenytt, Nytt om navn, Produkter, Websiden og Verden Rundt.

God lesning!

Du kan abonnere på Horeca her.

"
Powered by Labrador CMS