Tarje Hellebust Radisson Plaza2

Nye personer i ledende Plaza-stillinger

Radisson Blu Plaza Hotel i Oslo har ansatt en rekke nye personer i ledende stillinger den siste tiden.

Publisert

Kristine Tonning (Director of Operations)

Som Director of Operations vil Kristine Tonning ha ansvar for den daglige driften av hotellet. Tonning har bred internasjonal erfaring fra ulike lederstillinger i hotellbransjen. Hun har erfaring som Banqueting Manager, Senior Sales Manager for The Savoy Group i London og som Guest Service Manager for Accor/Novotel i London. Tonning kom tilbake til Norge i 2002, og har jobbet på Clarion Hotel Admiral i Bergen og sist som driftsdirektør på Hotel Bristol i Oslo.

Tonning har Bachelor i Hotel & Tourism Management fra Swiss School of Tourism and Hotel Management, Chur i Sveits. Hun har senere fullført General Managers Program fra Cornell, Ithaca i USA.

– Jeg så tidlig Kristines potensial. Hun er dedikert og ambisiøs. Jeg har store forventninger til henne og til at hun i stor grad vil bidra til ytterligere resultatforbedringer og kvalitetsløft for oss, sier administrerende direktør på Radisson Blu Plaza Hotel, Tarje Hellebust.

Tina Nguyen Barkbu (Executive Assistant/PA)

Tina Nguyen Barkbu har 11 års erfaring i The Rezidor Hotel Group. Hun har arbeidet i ulike avdelinger som housekeeping, resepsjon, kurs og konferanse og booking. Hun kommer nå fra stillingen som Supervisor på bookingkontoret for Radisson Blu og Park Inn i Norge.

Nguyen Barkbu har også hatt et engasjement som PA og Marketing Coordinator i forbindelse med nyåpningen av Park Inn Oslo.

På Plaza skal Nguyen Barkbu være en støtte og supportfunksjon for General Manager/ Regional Director og den øvrige ledergruppen. Hun forventer at å være administrerende direktør Tarje Hellebusts PA blir tøft, utfordrende og ikke minst lærerikt.

– Tinas support er høyst nødvendig i en travel hverdag med mange gjøremål og litt å holde styr på for både meg og ledergruppen på Plaza, sier administrerende direktør Tarje Hellebust.

Katrine Thorstensen (Front Office Manager)

Katrine Thorstensen har Bachelor i Hospitality Management fra Emirates Academy of Hospitality Management i Dubai.

Thorstensen begynte om ekstrahjelp i resepsjonen på Radisson Blu Plaza Hotel sommeren 2007, og ble fast ansatt som Service Manager september samme år. I 2008 ble hun forfremmet til Assistant Front Office Manager. Som Front Office Manager vil Thorstensen ha ansvar for en dedikert avdelingen som tar imot alle hotellets gjester, leverer topp service og sørger for 100 prosent gjestetilfredshet.

– Det er veldig motiverende å se nok en ung og entusiastisk person ta skrittet opp til en så viktig jobb på Norges største hotell. Katrine er en suveren Yes I Can! Ambassadør, og jeg er overbevist om at ”Team Plaza” vil nå nye høyder i service gjennom hennes innsats, sier administrerende direktør Tarje Hellebust.

Wenche G. Tømmerhoel (Meetings & Events Manager)

Wenche Tømmerhoel har 20 års erfaring fra hotellbransjen, og har blant annet Le Meridian Grosvenor House Hotel, London og Millenium Hotel London Mayfair på merittlisten.

Siden 2006 har hun jobbet på Hotel Bristol Oslo, senest som bankettsjef.

Tømmerhoel er utdannet som BA (Hons) International Hospitality and Tourism Management fra University of Surrey, England. På Radisson Blu Plaza Hotel vil hun lede Meetings & Events avdelingen, og sørge for at det tilbys et førsteklasses produkt til både store og små arrangement.

– Jeg gleder meg til å ønske Wenche velkommen til ”Team Plaza”. Det blir en stor oppgave for oss alle å nå våre kvalitetsmål og salgsmål innen Meetings & Events for 2011, sier administrerende direktør Tarje Hellebust.

Marcus Giertz (Acting Director of Sales)

Marcus Giertz har Bachelor i International Marketing Management fra Norges Markedshøyskole. Han har bred bransjeerfaring fra Radisson Blu, Park Inn og Thon Hotell. Han har tidligere arbeidet som assisterende salgsdirektør på Plaza, og sist som salgsdirektør på nyåpnede Park Inn Oslo.

Giertz begynner mot slutten av 2010, og vil ha ansvar for å lede, utvikle og trene salgsavdelingen, samt å nå mål og budsjetter for 2011.

– Jeg gleder meg til å komme tilbake til nye utfordringer på Plaza. Jeg kjenner hotellet, mange av de ansatte og vet at vi er, og fortsatt skal være Norges beste hotell gjennom topp service og produkter, sier Marcus Giertz.

– Det er godt å ønske Marcus velkommen tilbake – denne gangen ”in the hot seat”. Jeg er sikker på at han vil se til at våre ambisiøse salgsmål for 2011 vil bli oppnådd, sier Plazas direktør Tarje Hellebust.

Les mer på Plazas hjemmeside

"
Powered by Labrador CMS