Fredrikke Næss Grand Hotell

Næss ny direktør på Grand Hotel

Fredrikke Næss (43) er ansatt som ny administrerende direktør på ærverdige Grand Hotel i Oslo. – Å overta som hotelldirektør på selveste Grand Hotel er en oppgave jeg gleder meg stort til, men som jeg også går inn i med en stor porsjon ydmykhet, sier Næss. Det finnes tross alt bare ett virkelig Grand Hotel i Norge, sier Næss, som tiltrer stillingen i mai.

Publisert

Fredrikke Næss (43) er ansatt som ny administrerende direktør på Grand Hotel i Oslo.

43-åringen fra Akershus er i dag Area HR Director i Norden for Rezidor Hotel Group. Siden mai 2012 har hun også hatt ansvaret for driften av seks Park Inn-hoteller i Norden, og Næss har tidligere vært administrerende direktør ved Clarion Hotel Royal Christiania og Hotel Manager ved Radisson Blu Scandinavia Hotel i Oslo.

Bred erfaring

Hun har også vært hotelldirektør ved Radisson SAS Hotel i Bodø og Thon Hotel Cecil i Oslo, i tillegg til en rekke lederstillinger innen drift og salg i hotellbransjen.

Fredrikke Næss har over lengre tid vist et stort engasjement for norsk reiseliv, og hun er engasjert i utviklingen av Norsk Hotellhøyskole og har blant annet vært medlem i bransjerådet. Hun er utdannet bedriftsøkonom ved BI og har gjennomført Executive Development Program ved Cornell University.

Overtar etter Svein-Petter Haslerud

Næss overtar stafettpinnen etter Svein-Petter Haslerud, som har ledet Grand Hotel siden 1994.

– Svein-Petter Haslerud har gjort en fantastisk jobb for både Grand Hotel og Rica Hotels, sier konsernsjef i Rica Hotels, Fredrik Utheim. Å lede et hotell av en slik størrelse, kvalitet og posisjon som Grand Hotel, krever svært mye av en leder. Vi er derfor svært tilfredse med å få en av Norges dyktigste ledere innen vårt fag på laget nå som Haslerud har valgt å trekke seg tilbake.

Celebre gjester

Grand Hotel huser hvert år en rekke statsledere og celebriteter, noe som setter alle av hotellets medarbeidere på spesielle prøver – hotelldirektøren intet unntak. Et eksempel på dette er i forbindelse med utdelingen av Nobels fredspris i desember hvert år, der verdens øyne i to dager er rettet mot Oslo og Grand Hotel.

– Jeg er opptatt av at Grand Hotel fortsatt skal være det fremste hotellet i Norge, sier Næss. Å lede teamet på Grand Hotel blir en spennende reise. Jeg ser frem til å bringe videre det utmerkede arbeidet som er lagt ned gjennom mange års arbeid med å tilby førsteklasses service og kvalitetsprodukter til Nobelprisvinnere og alle andre gjester.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS