Christian Lunde Nordic Choice Hotels Foto Barbro Steinde

Ny salgsdirektør i Nordic Choice Hotels

Christian Lunde (47) er ansatt som ny salgsdirektør i Nordic Choice Hotels. Lunde kommer fra stillingen som administrerende direktør i Star Tour, og har tidligere arbeidet som salgsdirektør i både Ving og Rica Hotels. Lunde tiltrer i stillingen 4. august 2014.

Publisert

Christian Lunde blir ny salgsdirektør i Nordic Choice Hotels. (Foto: Barbro Steinde)

Lunde har lang fartstid i reiselivsbransjen, og begynte sin karriere i hotellbransjen for over 25 år siden. I 1998 ble han salgsdirektør for reisearrangøren Ving, før han i 2003 ble salgsdirektør for hotellkjeden Rica Hotels. I 2009 gikk han til stillingen som administrerende direktør for reisearrangøren Star Tour og det nordiske konsernet TUI Nordic.

– Jeg er både ydmyk og stolt over å bli en del av teamet i Nordic Choice, sier Christian Lunde.

– Har vist imponerende resultater

– Med fem ulike hotellkjeder og 10 selvstendige hotellbrands, er vi avhengig av skreddersøm og målrettet salgsarbeid mot alle våre kundegrupper. Lunde har bred erfaring fra hotell- og reiselivsbransjen, og som salgsdirektør for sterke merkevarer kan han vise til imponerende resultater. Vi gleder oss til å få Lunde med på laget, sier viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Bjørn Arild Wisth.

Fremtidsrettet salgsarbeid

Som salgsdirektør for Nordic Choice Hotels vil Lunde få ansvaret for å videreutvikle et fremtidsrettet B2B-salg, og ta ut potensialet i alle profesjonelle kunde- segmenter. Det overordnede målet for salgsorganisasjonen er å forsterke Nordic Choice Hotels som et fremgangsrikt hotellkonsern i bransjen.

– Med overordnet salgsansvar for konsernet, er min kommersielle bakgrunn min største styrke. Det handler om å se helheten og fokusere på viktigheten av å bygge team. I tillegg er jeg levende opptatt av kunden. Det handler om å sette gjesten i fokus, sier Christian Lunde.

Forventer vekst i samtlige markeder

Nordic Choice tilbyr i dag fem ulike hotellkjeder og 10 unike hotellbrands på over 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum. I løpet av de neste årene forventer selskapet stor kapasitetsvekst i samtlige markeder.

– Nordic Choice er inne i en ekspansiv periode. Per i dag har vi nærmere 4000 rom under utbygging, og vi øker kapasiteten i alle våre hovedmarkeder. Det fordrer at vi styrker lederstaben, slik at vi står rustet til å vinne nye gjester, samtidig som vi øker kundelojalitet og gjestetilfredshet, sier viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels, Bjørn Arild Wisth.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS