Moestue Pål Helge Kraknes
Moestue Pål Helge Kraknes

Moestue styrker organisasjonen

Moestue Group og Moestue Grape Selections omstrukturerer, og tar grep for å bli enda bedre innen horeca og spesialimport. Blant annet etableres en et nytt salgsteam anført av Pål-Helge Kraknes som skal arbeide med gruppens portefølje mot større horeca-grupperinger og kjeder for både vin, brennevin og øl.

Publisert

«Vi gjør dette for å kunne tilby en komplett portefølje og ytterligere forbedre oppfølgingen og støtten til kundene våre. Porteføljen vil bestå av utvalgte produkter fra både Moestue Grape Selections, Podium Wines, Blend Wines og Bonum Beverages. Vi har utnevnt Pål-Helge Kraknes som ny salgsdirektør og Runar Lind som Key Account Manager for Moestue Group. I tillegg har vi styrket oss innen øl og brennevin med ansettelsen av Benjamin Lie», heter det i en pressemelding.

Moestue Groups salgsteam er allerede på plass og er aktivt fra dags dato. Det blir nå en glidende overgang frem mot 1. desember, i samarbeid med det eksisterende teamet i Moestue Grape Selections.

Nyansettelser i Moestue Group

Salgsdirektør: Pål-Helge Kraknes

Kraknes startet Bonum Beverages sammen med Arnt Winje i mars 2015. Selskapet er det seneste tilskuddet til Moestue Group. Før det kom han fra stillingen som daglig leder i Strøm AS og har før det vært daglig leder i Môet Hennessy Norge. Kraknes fortsetter som daglig leder i Bonum Beverages, samtidig som han nå blir salgsdirektør for Moestue Group.

Key Account Manager: Runar Lind

Lind begynte i Moestue Grape Selections i juli 2014, og har arbeidet som selger med ansvar for Vestlandet og Nord-Norge. Han er vinkelner fra Gastronomisk Institutt, og kom fra stilling som Account Manager On Trade i Diageo. Runar Lind blir nå hele gruppens Key Account Manager for kjedekunder og grossister, i tillegg til å ivareta sine kunder i Nord-Norge.

Salgskonsulent øl og brennevin: Benjamin Lee

Benjamin Lee er kjent som en av Norges fremste bartendere med særlig kompetanse på brennevin og cocktailkultur. Han kommer til Moestue etter sist å ha drevet cocktailbaren Morgenstierne. Han skal nå arbeide med salg av øl og brennevin for Moestue Group.

Endringer og nyansettelser i Moestue Grape Selections

«MGS styrker organisasjonen med flere nye ansettelser og gjør forandringer i organisasjonen for å posisjonere oss for videre vekst. Foruten horeca og Vinmonopolet har Moestue Grape Selections alltid hatt et betydelig salg av eksklusive viner utenfor Vinmonopolets sortiment, eller det MGS kaller spesialimport. Dette er et viktig område for oss og et område som er i vekst», heter det i pressemeldingen

Fine Wine Director: Veslemøy Hvidsten

MGS har derfor bestemt oss for å fokusere enda mer på dette, og har utnevnt Veslemøy Hvidsten som ny Fine Wine Director. Hun blir ansvarlig for spesialimport til både Vinmonopolet, horeca og til private gjennom Vinmonopolet. Hvidsten vil jobbe tett sammen med Christopher Moestue på dette området.

Veslemøy Hvidsten slutter dermed som salgssjef i Moestue Grape Selections etter 16 år (siden 1998).

Salgssjef horeca: Illianne Osterhammel

Hvidstens arvtaker blir Illianna Osterhammel, som har åtte års fartstid i salgsavdelingen. Illianna har vært selger hos MGS siden 2007. Hun tar nå over ansvaret som Moestue Grape Selections salgssjef for horeca.

Selger horeca: Espen Hagestrand

Videre har vi ansatt Espen Hagestrand som ny selger i horeca med salgsområdet Oslo og Trondheim. Han har tidligere arbeidet som barsjef ved Parkteatret Bar, før han i 2011 var med å starte opp suppebistroen LOKK, der han arbeidet som administrasjonssjef og vinansvarlig.

Den nye salgsorganisasjonen, og Veslemøys Hvidstens stilling som sjef for spesialimport er på plass innen 1. desember, etter fullført handover.

Produktavdelingen

Produktkoordinator: Nina Norrgård

Fra produktavdelingen er det også nyheter, etter at MGS har ansatt Nina Norrgård som ny produktkoordinator fra 2. september. Hun kommer fra stillingen som produktsjef i Fondberg. Norrgård vil arbeide mot Vinmonopolet og anbudsvirksomhet, ha ansvaret for produktgruppen øl, samt gi støtte til hele produktavdelingen i MGS’ daglige virke.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"