Øystein Knoph Hurtigruten1

Fra Tine til Hurtigruten

Kommunikasjonssjefen Øystein Knoph (41) i Tine drar til sjøs, og blir i stedet ny PR-sjef (Global & Nordic PR Manager) i Hurtigruten, Han starter i sin nye stilling mandag 1. juni 2015.

Publisert

Øystein Knoph blir ny Global & Nordic PR Manager i Hurtigruten ASA fra 1. juni. (Foto: Stein Lillebo)

Hurtigruten har i dag kontorer i Tromsø, Oslo, Kirkenes, Hamburg, Paris, Tallinn, London og Seattle i USA, og Knoph får ansvaret for å videreutvikle, styre og koordinere Hurtigrutens kommersielle PR-strategi både globalt og for det nordiske markedet.

Sterk merkevare

I tillegg til strategiarbeidet skal Knoph jobbe med operativt kommunikasjonsarbeid, som mediekontakt og presseturer, og kontakt med lokale og internasjonale pr-byråer.

– Hurtigruten er en av Norges sterkeste og mest unike merkevarer. Samtidig som selskapet evner å ta vare på tradisjonen, så klarer de å fornyet seg. Jeg gleder meg til å fortelle verden historiene om den nye Hurtigruten, som satser enda kraftigere på ekte og aktive opplevelser og som skal være verdensledende på bærekraftig turisme i polare strøk, sier Knoph, som opprinnelig kommer fra Tromsø.

Internasjonale ambisjoner

Kommunikasjonsdirektør Hurtigruten, Anne Marit Bjørnflaten, er svært fornøyd med å ha fått Øystein Knoph om bord.

– Han har, med sin brede erfaring fra Tine, en forståelse for merkevare- og omdømmebygging som er svært verdifull. Hurtigruten har sterke internasjonale ambisjoner, og vi er sikre på at Øystein vil bidra sterkt til at vi kan nå de høye målene vi har satt oss, sier Bjørnflaten i en pressemelding.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS