Liv Berg Nordic Choice Hotels

Fra Stabburet til Nordic Choice Hotels

Nordic Choice Hotels forsterker satsningen på multibranding, og ansetter Liv Berg (41) i en nyopprettet stilling. Som leder multibranding får Berg ansvaret for hotellselskapets multibranding-strategi. Berg tiltrer stillingen etter påske, tirsdag 22. april 2014.

Publisert

Liv Berg forlater Stabburet til fordel for Nordic Choice Hotels.

Berg kommer fra stillingen som marketingsjef i Stabburet, og har lang erfaring fra merkevarebygging, strategi og forretningsutvikling. Hun begynte sin karriere i McKinsey & Company, og har tidligere jobbet som markedssjef i LEAF Norge og Produktgruppesjef i Ringnes.

Utmerket seg blant mange søkere

– Blant svært mange kvalifiserte søkere utmerket Berg seg. Liv har jobbet mange år med noen av Norges sterkeste merkevarer, og har stor faglig tyngde innenfor marketing, merkeforståelse og posisjonering. Samtidig evner hun å dele opp strategi til gjennomførbare målsettinger og tiltak, sier Bjørn Arild Wisth, som er viseadministrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Berg vil inngå i ledergruppen til Wisth.

– Har vært innovative

– Nordic Choice Hotels har hatt en fantastisk reise ved å være innovative og forretningsorienterte, samtidig som de har bygget en meget sterk kultur. Dette sammen med fortsatt ambisiøse vekstplaner, gjør at jeg gleder meg til å bidra til å bygge enda sterkere merkevarer sammen med dyktige og engasjerte kolleger fremover, sier Liv Berg.

Et avgjørende konkurransefortrinn

– Multibranding er et avgjørende konkurransefortrinn i dagens marked. Nordic Choice kan på samme tid tilby gjestene den dyreste suiten og det billigste hotellrommet i samtlige store byer. Liv sin oppgave blir å videreutvikle og spisse merkevarene under Nordic Choice-paraplyen, og jeg er overbevist om at hun rett person for oppgaven, sier Torgeir Silseth, administrerende direktør i Nordic Choice Hotels.

Definere konsernets multibranding-strategi

Nordic Choice Hotels tilbyr i dag fem ulike hotellkjeder og 10 unike hotellbrands på over 100 destinasjoner i Skandinavia og Baltikum. Som leder multibranding i Nordic Choice Hotels vil Berg få ansvaret for å definere konsernets multibranding-strategi og hovedretningen for kjedenes posisjonering og merkevareinnhold.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS