Christian-Holst Solera foto Katrine lunke

Christian Holst ny sjef for Solera

Christian Holst er ny administrerende direktør for Solera-gruppen i Norge. Han kommer fra stillingen som direktør for Mars Norge, og har tidligere vært direktør i Diageo Norway, samt HR-direktør Norden i samme selskap. Diageo er en global leder innenfor alkoholdig drikkevarer.

Publisert

Christian Holst, som er ny administrerende direktør for Solera, har en ambisjon om å utvikle Solera til det mest spennende drikkevareselskapet i Norge. (Foto: Katrine Lunke)

Tidligere Solera-sjef Stefan Norberg vil fortsette i selskapet, for å jobbe med utviklingen av eksisterende og nye forretningsområder for Norden.

Den nye lederen har en ambisjon om å utvikle Solera til det mest spennende drikkevareselskapet i Norge. Planen er å få ut potensialet innen eksisterendevirksomhetsområder og etablere nye.

Riktig bakgrunn

– Kombinasjonen av et spennende firma, ledelsesutfordring og et svært interessant forretningsområde var grunnen til at jeg valgte Solera. Solera består av flere firmaer og importører, samt et eget logistikkselskap. Selskapet er i en unik posisjon siden vi opererer både innenfor vinmonopolet, restaurant og uteliv, samt dagligvarehandelen. Solera har en solid plattform, spennende produktportefølje, og dyktige mennesker som jeg gleder meg til å jobbe tett sammen med for å utvikle businessen ytterligere, sier Christian Holst.

– Christian Holst har riktig bakgrunn og kompetanse til å utvikle Soleragruppen videre. Jeg er svært fornøyd med at vi har rekruttert han, sier Göran Sällqvist, som er CEO og konsernsjef i Solera Beverage Group.

Spennende marked med potensial

Christian Holst anser markedet for å by på spennende utfordringer og muligheter.

– Selv om drikkevaremarkedet har mange sterke både store og små aktører, oppfatter jeg at det fortsatt finnes betydelige muligheter. Vi må ligge i forkant, samt skape nye muligheter for videre utvikling og vekst. Dette blir en spennende reise. Solera har, i tillegg til en god champagne- og vinportefølje, også brennevin, øl og ikke-alkoholholdig drikke. Selv om det er sterk konkurranse er det store muligheter for vekst, sier Christian Holst.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS