Kristoffer Solstad Rezidor Hotel Group

Ny HR-direktør for Rezidor Hotel Group i Norden

Nordmannen Kristoffer Solstad er utnevnt til ny HR-direktør for Rezidor Hotel Group i Norden, og blir dermed ansvarlig for hotellselskapets HR-initiativ for de flere tusen medarbeiderne i regionen.

Publisert

Kristoffer Solstad - ny HR-direktør for Rezidor i Norden.

Solstad vil ha særlig fokus på å videreutvikle selskapets treningsprogram for de ansatte og selskapets unike serviceprogram.

I Rezidor i 11 år

Solstad ble ansatt i Rezidor Hotel Group i 2004 og har omfattende erfaring i ledelses- og medarbeiderutvikling etter å ha hatt flere lederstillinger i selskapet. Han har vært involvert i internasjonale og nasjonale HR-relaterte prosjekter og har blant annet vært delaktig i utviklingen av selskapets Performance Management Process, heter det i en pressemelding fra Rezidor.

Kristoffer Solstad har en bachelorgrad with Honours i «Hotel and Tourism Management» fra Queen Margaret University i Edinburgh, Storbritannia og Certificate i «Strategic Management» fra School of Hotel Administration ved Cornell University i Ithaca, USA. Han startet sin hotellkarriere som regnskapsmedarbeider hos Inter-Continental Hotel Group i London i 1998.

– Utvikle og beholde de gode talentene

– Vårt mål er å tiltrekke, utvikle og beholde de gode talentene, og med sine mange års erfaring fra selskapet og sin brede kompetanse fra flere omfattende HR-prosjekter, er vi trygge på at Solstad er rett person til jobben, sier Tom Flanagan, Area Vice President Nordics i Rezidor Hotel Group, i en pressemelding.

– Ved å satse på, og utvikle våre medarbeidere skaper vi resultater. Jeg ser fram til å lede selskapets HR-prosjekter og videreutvikle og støtte våre medarbeidere i deres arbeid, sier Kristoffer Solstad, Area Director Human Resources Nordics i Rezidor Hotel Group.

Solstad blir del av Rezidor Hotel Group sin nordiske ledergruppe og vil ha base i Stockholm.

Bedre gjesteopplevelser

Solstad har vært trener ved Rezidor Hotel Groups «Business School» siden 2007 og er Master Trainer for flere av selskapets treningsprogram. Han har vært delaktig i utviklingen og implementeringen av flere av selskapets treningsprogram, nå sist det nyutviklede og oppdaterte «Yes I Can!»-serviceprogrammet for Radisson Blu.

I løpet av året relanseres hotellkjedens unike serviceprogram og alle medarbeiderne i Norden vil gjennomgå et oppdatert treningsprogram i hvordan de kan gi gjestene førsteklasses service og hotellopplevelser. Serviceprogrammet, som først ble lansert i 1995, består av flere kurs og verktøy og har blitt en del av de ansattes livsstil.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS