Marianne Bergseng blir ny salgs- og markedssjef på Sommerro i Oslo. (Foto: Nordic Hotels & Resorts/Jens Bredberg)
Marianne Bergseng blir ny salgs- og markedssjef på Sommerro i Oslo. (Foto: Nordic Hotels & Resorts/Jens Bredberg)

Blir salgsdirektør for Sommerro

Etter nesten fem år som salg- og markedssjef på Hotel Continental og flere direktørroller, sist på First Hotel Grims Grenka i Oslo, skal Marianne Bergseng (46) sørge for et yrende liv på Petter A. Stordalens prestisjehotell, Sommero. Hun blir hotellets første salgsdirektør, og begynner i stillingen 1.mai.

Publisert
Marianne Bergseng kommer fra stillingen som hotelldirektør på First Hotel Grims Grenka. (Foto: Morten Holt)
Marianne Bergseng kommer fra stillingen som hotelldirektør på First Hotel Grims Grenka. (Foto: Morten Holt)

Hotellprosjektet, som etter planen skal åpne sommer 2021, legger stadig flere biter i sitt omfangsrike puslespill. Nå er det altså klart at Bergsengblir den første i organisasjonen som skal jobbe med salg. Dermed har hotelldirektør Jarle Moen besatt en av de viktigste rollene.

Viktig med internasjonalt nettverk

Og det er langt fra noen tilfeldighet at valget falt på nettopp Bergseng.

Dette blir snart til Sommerro Hotel. (Foto: Chris Aadland)
Dette blir snart til Sommerro Hotel. (Foto: Chris Aadland)

– Til denne stillingen måtte vi ha noen som har et nettverk i det internasjonale markedet, som vet å kombinere det med lokale kunder og ikke minst erfaring fra nyåpning av hotell. På mange måter er det hun som skal sette standarden og Marianne har blant annet lang erfaring fra Hotel Continental som er medlem at «The Leading Hotels of the World», og flere års erfaring fra Scandic, Hilton og First-kjeden. Hun har med andre ord en faglig tyngde det er vanskelig å matche. Er det noen som kan fylle det huset der, så er det henne, forteller en fornøyd Moen.

Norges første av sitt slag

Midt på Solli plass skal Nordic Hotels & Resorts, LPO arkitekter og den prisbelønte designduoen GrecoDeco blåse nytt liv i en unik del av norsk designhistorie og åpne dørene til Norges første nabolagshotell i bygget til det som var Oslo Lysverker.

Marianne Bergseng har erfaring fra flere anerkjente hoteller i Oslo. (Foto:  Nordic Hotels & Resorts/Jens Bredberg)
Marianne Bergseng har erfaring fra flere anerkjente hoteller i Oslo. (Foto:  Nordic Hotels & Resorts/Jens Bredberg)

Potensialet i selve bygningen er med andre ord åpenbar, men det var flere detaljer som trigget Bergseng.

– Solli plass er et av byens mest profilerte knutepunkt og populært fordi det alltid er et yrende folkeliv uansett tid på døgnet og året rundt. Endelig skal den fantastiske bygningen få komme til sin rett igjen og ta en ny rolle i byhistorien. Nå får bydelen det grandiose og varierte samlingspunktet den fortjener, sier Bergseng.

Vil skape et naturlig samlingssted

Hotellprosjektet skal driftes av Nordic Hotels & Resorts, mens aktører som Strawberry Brothers, Aspelin Ramm og Høegh Eiendom er på eiersiden. Bygningen får 252 hotellrom og suiter, flere barer og restauranter, inkludert en sirkelformet takrestaurant over to etasjer med utsikt over hele byen. Det ærverdige Vestkantbadet skal også pusses opp og stå til disposisjon for både hotellgjester og besøkende.

Som hotellets første salgskontakt, skal Bergseng involvere og inkludere alle potensielle kunder, partnere og leverandører som vil bli bedre kjent med huset og alle de unike mulighetene.

– Jeg er ydmyk og stolt over å få følge Sommerro-prosjektet på så nært hold og så tidlig i prosessen. Jeg gleder med til å være med å sette preg på det som vil bli et av byens mest etterlengtede, attraktive og naturlige samlingssteder for Oslo-borgere og besøkende fra nær og fjern, sier Bergseng.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Sommerro

Tidligere Oslo Lysverker

Eiere av bygget er Strawberry Brothers 40%, Aspelin Ramm 40% og Høegh Eiendom 20%

Hotellet skal driftes av Nordic Hotels & Resorts

Stort fokus på helse og trening. Vestkantbadet blir restaurert med basseng og badstuer, vi får flere behandlingsrom og et stort treningssenter for medlemmer.  

Frogners første takterrasse med basseng, restaurant og bar.

En kulturscene for opptil 700 gjester

Eventsal for opptil 250 personer og flere styrerom

4 restauranter og 3 barer

Co-working fasiliteter

En tilhørende villa med 15 suiter.

236 hotellrom som består av flere kategorier.

Bygget og interiøret er fra Art Deco perioden 1925-1935

Arkitekter er LPO Arkitekter

Interiørdesignere er GrecoDeco