JacekPastuszkaRingnes2

Polakk skal styre Ringnes

Jacek Pastuszka (48) fra Polen blir ny administrerende direktør for Ringnes AS. Han starter i stillingen 1. april. Pastuszka har vært konstituert i rollen siden november i fjor.

Publisert

Jacek Pastuszka (48) fra Polen blir ny administrerende direktør for Ringnes AS.

Pastuszka har vært administrerende direktør for Carlsberg Polen siden januar 2009. Selskapet har siden 2009 hatt en meget positiv økonomisk utvikling med kraftig markedsandelsvekst og rekordresultater.

Før han kom til Carlsberg var han CEO i forsikringsselskapet American International Group (AIG) i Polen. Mellom 2001 og 2005 var han kommersiell direktør i Danone Diary i Polen og Baltikum.

Før det jobbet han 10 år i Procter & Gamble både i Polen og internasjonalt. Han jobbet med P&Gs kundeteam i USA (med ansvar for WalMart) og leder for P&Gs` virksomhet mot Tesco International i sju markeder i sentral-Europa og Asia

Bred ledererfaring

– Jeg er meget tilfreds med at Jacek Pastuszka har takket ja til å bli ny administrerende direktør for Ringnes AS. Pastuszka har bred ledererfaring fra flere store internasjonale selskaper, og jeg er trygg på at han besitter de egenskaper som skal til for å skape vekst og gode økonomiske resultater for Ringnes i årene som kommer, sier Jørn Tolstrup Rohde, Senior Vice President for Carlsberg i Nord-Europa.

– Alle forutsetninger for å lykkes

– Det er med stolthet og stort engasjement jeg har takket ja til å bli ny administrerende direktør i Ringnes. Ringnes er et tradisjonsrikt og spennende selskap, og jeg har stor respekt for det arbeidet og de resultatene selskapets ledere og medarbeidere har oppnådd de siste årene. Vi besitter noen av Norges sterkeste merkevarer og har en meget solid markedsposisjon. Når vi i tillegg er en del av Carlsberg Group, et av verdens største bryggerikonsern – har vi alle forutsetninger for å lykkes, sier Pastuszka.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS