JørgenWiigFriele

Ny nestsjef i Friele

Jørgen Nicolay Wiig er ansatt som ny viseadministrerende direktør i Kaffehuset Friele fra 1. mars 2012. Han kommer fra stillingen som konserndirektør i Rieber & Søn ASA, med ansvar for konsernets foodservice-virksomhet, som har salg i Norge, Tsjekkia, Slovakia, Danmark og Sverige.

Publisert

Jørgen Nicolay Wiig er ansatt som ny viseadministrerende direktør i Kaffehuset Friele fra 1. mars 2012.

Som viseadministrerende direktør i Kaffehuset Friele vil han ha det operative ansvaret for alle forretningsområdene. Det vil si salg storkjøkken, salg dagligvare, salg bedriftsmarked, samt markedsavdeling. En viktig oppgave fremover blir å styrke og koordinere samarbeidet mellom forretningsområdene.– Jeg ser frem til nye utfordringer og ikke minst å jobbe i en spennende bedrift som Friele. Jeg ønsker å være med å videreutvikle selskapet slik at vi fremover holder vår posisjon som en ledende aktør innenfor våre kjerneområder, sier Wiig i en kommentar.

Salg i hele sin karriere

Wiig er siviløkonom fra Handelshøyskolen BI, og arbeidet med salg i hele sin yrkeskarriere.Han ble konserndirektør i Rieber i 2008, var administrerende direktør i Toro i sju år, og har også vært salgsdirektør, kjedesalgssjef og trade marketing ansvarlig i selskapet. Før Rieber var han salgssjef i Jordan og KAM i Mølnlycke.

Wiig er også nestleder i styret i Dagligvareleverandørenes Forening.

House of Coffee og Kaffehuset Friele

Han vil i Friele få vesentlig oppgave med å få samarbeidet mellom House of Coffee og Kaffehuset Friele til å fungere best mulig.

Etter at Kaffehuset Friele i desember 2011 overtok House of Coffee, utgjør Frieles salgs- og markedsapparat nærmere 150 personer.

Tøffere marked

Kaffehuset Friele har også fått nye distribusjonskanaler i faghandelen, særlig gjennom konseptene Senseo og Illy Iperespresso: Elektro, jernvare, gave/interiør etc., samt at økt salg til papirgrossister og convenience-markedet øker behovet for koordinering og fokusering.

Konkurransen oppleves som tøffere i alle markeder, noe som også forsterker behovet for å optimalisere salgsapparatet og sikre best mulig tilpasning til endringer i markedet.

– Vi er glad for å få ombord en kapasitet som Jørgen Wiig, med bred erfaring fra næringsmiddelindustrien, og forretningsområdene dagligvare og foodservice. Han har også et bredt kontaktnett som vil være nyttig for oss, sier administrerende direktør Olav Munch i Kaffehuset Friele.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS