NyDLReitanConvenience

Mariette Kristensson ny sjef for Reitan Convenience Norway

Johannes Sangnes har ledet Reitan Convenience Norway i tre år, og skal nå lede R-kioski i Finland. En ung, men erfaren kvinne fra Pressbyrån og 7-Eleven i Sverige, Mariette Kristenson, tar over rollen som administrerende direktør for Reitan Convenience’ største og viktigste marked; Norge.

Publisert

Magnus Reitan har funnet nok en kvinne til en toppsjefstilling i Reitan Convenience, Mariette Kristenson.

- Mariette har hatt kjempesuksess i Pressbyrån i Sverige og vært med på å skape fantastisk vekst der for våre konsepter. Med salgs- og markedsfokuset hennes inn i administrerende-rollen i Norge, har jeg troen på fortsatt vekst og enda større markedsandeler i Norge også. Vi hadde flere interne kandidater til denne rollen, noe jeg synes er veldig moro. Mariette trakk det lengste strået, sier administrerende direktør for Reitan Convenience, Magnus Reitan.

Markedsdirektør i Sverige

Mariette har lang og tung erfaring fra Reitan Convenience i Sverige, hvor hun både har vært trainee, distriktssjef, regionssjef og markedsdirektør. Hun er udannet siviløkonom fra universitetet i Lund, har jobbet i Reitan-systemet siden 2003, og de siste årene hatt totalansvaret for marked, konsept, merkevare og kampanjer. Hun ble kåret til Sveriges beste markedsfører i 2011.

- Jeg må vel bare si grattis til mine kolleger i Norge! Mariette Kristenson blir en fantastisk bra administrerende direktør for Reitan Convenience Norway. Hun har levert svært gode resultater i den svenske virksomheten, senest som markedsdirektør for Pressbyrån, hvor hun har vært drivende for fremgangen, sier administrerende direktør for Reitan Convenience Sweden, Magnus Carlsson.

Brød til lunsj

Mariette er 35 år, samboer og har ett barn på seks måneder. Hun kommer opprinnelig fra Varberg ved Sveriges vestkyst, men flyttet til Stockholm etter endt siviløkonomistudie ved Universitetet i Lund. Nå flytter hun til Norge med mann og barn, og gleder seg både til nye jobbutfordringer og andre spisevaner. I Sverige spises det ’middag’ til lunsj, og servicehandelskjedene har jobbet ut varierte måltidsløsninger for å imøtekomme de svenske forbrukerne. Mariette er også premiert for mattilbudet i Pressbyrån.

- Jeg forbinder Norge med glade mennesker, turer i skog, fjell og mark, og å spise smørbrød midt på dagen. Måltidsløsninger har jeg for øvrig jobbet mye med i Sverige også, så vi får se om det er noe av det jeg kan ta med meg over grensen. Jeg gleder meg mest til å bidra til en enda bedre verktøykasse for kjøpmennene og selgerne i butikk, fortsette det gode arbeidet som er gjort i Norge, og ikke minst bli kjent med den norske kulturen, sier Mariette Kristenson.

MARIETTE KRISTENSON

35 år

Samboer, ett barn

Fra Varberg i Sverige

Utdannet siviløkonom fra Universitetet i Lund

Tilleggsutdannelse i ledelse

Kåret til Årets Markedssjef i Sverige i 2011

Vant ”Gullegget” 2011 for kampanjen ”Mellanmålsbyrån”

Utnevnt til ”Student of the Year” av Handelshøyskolen i Stockholm 2010

Vant ”Den store publiseringsprisen” i 2009

Vant prisen for ”Beste Kundeavis” i 2009

Fastfood.no

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på Horeca i dag.

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS