SveinJægerHansenHelgelandsbrødet

Suksess for Helgelandsbrødet

Fra lanseringen sist sommer til utgangen av 2011 ble det solgt 70 000 av det lokalproduserte brødet Helgelandsbrødet, et brød med kongsgress (Oreganourt) fra Helgeland. 105 000 kroner av inntektene har tilfalt barn og unge på hele Helgeland, forteller en av gründerne, kjøkkensjef på Rica Meyergården Hotel, Svein Jæger Hansen.

Publisert

Kjøkkensjefen på Rica Meyergården Hotel, Svein Jæger Hansen, er en av dem som står bak Helgelandsbrødet. (Foto: Privat)

Bakeriet Mo i Rana AS har med Helgelandsbrødet fokusert mye på utforming av logo, merkevarebygging og grafisk profil.

– Viktige elementer var høy synlighet, lokal forankring og en familievennlig profil. En kombinasjon av grafisk design, utforming, språk, ingredienser og foto mener vi gjør dette på en fin måte, melder Jæger Hansen, som har vært med å utforme brødets oppskrift, smak og konsistens.

Iøynefallende

Han meddeler videre:

”Brødet konkurrerer om oppmerksomheten i brødhylla så det måtte være enkelt å få øye på. Logoen er såpass stor, og fargen såpass utradisjonell og skarp at den vanskelig kan unngås. Selv om vi har økt synlighet så synes vi det grafiske fremstår i en fin enhet slik at det ikke går på akkord, men snarere understreker brødet som smakfullt, moderne og friskt, noe som passer brødets profil og målgruppen meget bra. Logoen er samtidig utformet i vertikal versjon slik at den sammen med brødposens grafiske design kan fremstå lettlest og svært synlig siden brødene i dag for det meste står på høykant i brødhyllene”.

Brødet er et allsidig brød og presenteres som et brød for alle anledninger, om det skulle være for nugatti eller gourmet.

1,50 til barn og unge

Men den kanskje aller viktigste lokale forankringen er "Helgelandsbrødets barne- og ungdomsfond". 1,50 kroner per solgte brød går nemlig til barn og unge på Helgeland, og deles ut til gode prosjekter som søker fondet om støtte.

Du kan lese mer om brødet på Helgelandsbrodet.no

-----

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS