DavidBlissUllensvang

Trofaste Ullensvang-ansatte

To medarbeidere ved Hotel Ullensvang i Hardanger har fått Norges vels medalje for lang og tro tjeneste. Både David Bliss og Ernst Dale har vært ansatt på det ærverdige hotellet siden 1981.

Publisert

Fra venstre Edmund Utne, Ina Utne, David Bliss, Hans Edmund Utne.

”Det er trofaste og ansvarsbevisste medarbeidere som disse, som har vært sterkt medvirkende til at Hotel Ullensvang i dag er et av Norges største fjordhoteller, og tar imot gjester fra alle verdenshjørner, året rundt”, heter det i en pressemelding fra hotellet.

David Bliss

David Bliss (53) på Hotel Ullensvang har fått Norges vels medalje for lang og tro tjeneste. Han kom fra hjemlandet England våren 1981 for å begynne i sommerjobb på hotellet. ”Sommerjobben” har nå vart i over 30 år. Bliss fant seg nemlig godt til rette i Hardanger, og bestemte seg rett og slett for at det var her han ville bo.

Han startet som serveringshjelp i den daværende spisesalen ved hotellet, og er i dag sjefshovmester med ansvar for det meste som skjer i restauranten. Han har i alle disse årene tatt imot tusenvis av spisegjester, vært en flott ambassadør for hotellet og en god støttespiller for hotelledelsen.

Ernst Dale

Fra venstre Barbara Zanoni Utne, Ernst Dale, Hans Edmund Utne.

Ernst Dale (53) på Hotel Ullensvang har fått Norges vels medalje for lang og tro tjeneste. Han kom også til hotellet i 1981. Dale kom for å søke jobb, og da hotelldirektør Ellen Utne spurte hvor lenge han kunne tenke seg å bli, var svaret ”til jeg skal gå av med pensjon”. Det synes Ellen Utne var så godt svart at han fikk jobb på stedet, og lovnaden om å bli har han så langt holdt.

Han startet i det som den gang het ”oppvasken”, og i dag er det Ernst som er sjef der. Ikke bare for ”oppvasken”, men for hele anretningen, som avdelingen heter i dag.

Les mer om hotellet her

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

"

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS