Geir Skeie - garasje kamskjell nett

Figgjo AS utvikler tallerkener til Geir Skeie

Figgjo AS har inngått samarbeid med Geir Skeie i forbindelse med Bocuse d'Or 2009. Figgjo skal lage egne tallerkener som han skal bruke under kokkekonkurransen i Lyon i Frankrike tirsdag 27. og onsdag 28. januar.

Publisert

De to tallerkenene er utviklet i et samarbeid mellom Figgjo AS, Geir Skeie og Johan Verde.

Sammen med sølvfatet, som maten bæres ut på foran dommerpanelet, vil tallerkenene bidra til å skape en flott helhet i matpresentasjonen.

- Detaljene er viktig

- I en konkurranse som Bocuse d'Or er alle detaljene ekstremt viktige - alt fra råvarene til hvordan maten presenteres må fungere 100 prosent. Jeg er derfor veldig glad for at Figgjo tok utfordringen på strak arm med å utvikle egne tallerkener til meg, slik at helheten rundt konseptet mitt blir optimalt, sier Geir Skeie.

Uvanlige og spennende detaljer

Hvordan tallerkenene ser ut, er en dypt bevart hemmelighet, og de vil ikke bli vist før Geir Skeie har presentert sine retter for dommerne under konkurransen.

- Jeg kan si så mye at tallerkenene er annerledes med flere uvanlige detaljer, sier Constance Gaard Kristiansen, produktutviklingssjef på Figgjo.

Produktutvikling

- Et tett samarbeid med ledende kokker er en viktig del av Figgjos produktutvikling. Figgjo var eksklusiv partner av porselen til Bocuse d'Or Europe 2008, og vi er derfor glade for å kunne utvikle produkter også til hovedkonkurransen, hvor verdensmesteren skal kåres. Om det blir Geir Skeie med sin matpresentasjon på Figgjo porselen blir spennende å se, sier Kristiansen.

Bocuse d'Or

* Bocuse d'Or er verdens mest prestisjefulle kokkekonkurranse på individuelt nivå og avholdes i Lyon i Frankrike annethvert år.

* Grunnlegger av konkurransen er Paul Bocuse. Den første konkurransen ble arrangert i 1987. * Totalt 24 land fra hele verden vil konkurrere om å bli verdens beste kokk 27. og 28. januar 2009.

* Geir Skeie skal ut som førstemann andre dag (nummer 13), onsdag 28. januar.

Figgjo AS

* Figgjo AS har opparbeidet en posisjon som en trendsettende porselensprodusent for det internasjonale profesjonelle kjøkken. Utvikling av denne posisjonen er basert på høy innovasjonsevne, bekreftet gjennom en rekke designutmerkelser i Norge og utlandet.

* Figgjos satsing på nyskapende design og helhetlig merkevarebygging har brakt Figgjos produkter inn på prestisjefylte hoteller og restauranter, kantiner og institusjoner i Europa, Midt-Østen og Asia.

* Figgjos produkter selges gjennom samarbeidende distributører i om lag 35 land i tillegg til Skandinavia.

* Figgjos 145 ansatte er alle lokalisert i et kreativt arbeidsmiljø på Figgjo i Rogaland.

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS