X Meeting Point blir arena for den nye storkjøkkenmessen Gastro X Professional. (Foto: X Meeting Point/Astrid Waller)
X Meeting Point blir arena for den nye storkjøkkenmessen Gastro X Professional. (Foto: X Meeting Point/Astrid Waller)

Gastro X – ny norsk storkjøkkenmesse

BFSN og X Meeting Point etablerer messen Gastro X Professional. Den første utgaven arrangeres fra mandag 17. til torsdag 20 oktober 2022.

Publisert
Den første utgaven av Gastro X arrangeres 17. til 20. oktober 2022. (Foto: X Meeting Point)
Den første utgaven av Gastro X arrangeres 17. til 20. oktober 2022. (Foto: X Meeting Point)

– Smak-messen er nå blitt en del av historien, og nå er vi klare for å gå videre. Alt er på ingen måte helt klart før alt er klart, men vi går nå ut med nyheten om at vi i samarbeid med Hellerudsletta drift AS har etablert den nye bransjemessen Gastro X Professional på X Meeting Point fra 17. til 20 oktober 2022, melder daglig leder i BFSN Storkjøkkenleverandørene, Joe Harald Strand.

Sette kursen mot nye høyder

«BFSN Storkjøkkenleverandørene og X Meeting Point har funnet hverandre. Vi har nylig signert en avtale om å etablere en ny messe for storkjøkken, storhusholdning og horeca-markedet. Utstillerne vil være bedrifter som leverer til hele storkjøkken- og horeca-markedet, både i privat og offentlig sektor. Gastro X er en lukket fagmesse for alle som jobber med mat, drikke, maskiner, utstyr, interiør og design i Norge. Bli med oss å ta tilbake bransjen etter en vanskelig tid, så setter vi i fellesskap kursen mot nye høyder for en Norges viktigste bransjer for fremtiden», heter det i en pressemelding.

Hvorfor etableres Gastro X?

Daglig leder i BFSN, Joe Harald Strand. (Foto: BFSN)
Daglig leder i BFSN, Joe Harald Strand. (Foto: BFSN)

– Dette er en ny bransje-/fagmesse der bransjen selv sitter ved roret. Vi i BFSN har flere års erfaring som arrangør fra tilsvarende nasjonale arrangementer, sier daglig leder i BFSN, Joe Harald Strand – og fortsetter:

– BFSN har arrangert nasjonale møteplasser i egenregi, helt frem til vi ble med og etablerte den tidligere Smak-messen i 2009. For oss har det viktigste i planleggingen av et nytt messekonsept vært at bransjen selv skal sitte ved roret i forhold til visjoner, strategi og innhold. Det har også vært viktig å sikre en betydelig reduksjon av utstillernes kostnadsnivå for hver kvadratmeter med utstilling, sammenlignet med konkurrerende arrangement. Med reduserte kostnader så håper vi at enda flere bedrifter får mulighet til å delta, sier Strand.

– Skape opplevelser og involvere de besøkende

Daglig leder for Hellerudsletta Drift, Gyrid Eggen. (Foto: Hellerudsletta Drift)
Daglig leder for Hellerudsletta Drift, Gyrid Eggen. (Foto: Hellerudsletta Drift)

– Vi ser virkelig frem til å igjen å samle hele bransjen til innholdsrike dager på Gastro X. Messen skal bringe mat- og drikkeglede, kunnskap, inspirasjon, trender og nettverksmuligheter, og ikke minst, den skal skape opplevelser og involvere de besøkende. Vårt mål er at vi sammen skal by på ny kunnskap, inspirasjon, nettverksbygging, god mat og drikke i helt særegne omgivelser, uttaler daglig leder for Hellerudsletta Drift AS, Gyrid Eggen, og fortsetter:

– Vi er glade for å ha fått til dette samarbeidet i det som har vært en utfordrende tid for oss og for vår bransje generelt. Vi ser veldig frem til å få på plass Gastro X i våre lokaler sammen med BFSN, som er en seriøs aktør som kommer til å passe veldig godt inn hos oss, og vil underbygge vår visjon om å utvikle oss som en enda mer komplett messearena.

Les også: Smak-samarbeidet avsluttet, lanserer ny fagmesse

Les også: Smak-messen får nytt navn

Utviklingen av Gastro X

X Meeting Point. (Foto: X Meeting Point)
X Meeting Point. (Foto: X Meeting Point)

«Nå starter arbeidet med å koble på samarbeidspartnere som blir med å etablere en tidsriktig og innholdsrik messe. Vi ansetter en prosjektansvarlig som skal holde i hele arrangementet for oss. BFSN og X Meeting Point ser frem til et samarbeid om å etablere fremtidens møteplass for bransjen», heter det videre i pressemeldingen.

Den nye messen har nettsiden Gastrox.no.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS