Illustrasjonsfoto: Morten Holt

Smak-messen får nytt navn

Smak-messene er historie. Norges Varemesse har bestemt at Smak 2020 ble den siste med det navnet.

Publisert

Smak har vært et samarbeid mellom Stiftelsen Norges Varemesse, NHO Reiseliv og BFSN Storkjøkkenleverandørene. Den har blitt arrangert hvert tredje år.

Kom dessverre ikke til enighet

– Dessverre har vi for neste arrangement i 2023 ikke lykkes å komme til enighet om en samarbeidsavtale med BFSN, heter det i en pressemelding fra Norges Varemesse.

Les også: BFSN avslutter samarbeid med Norges Varemesse og Smak, lanserer ny fagmesse

Må bytte navn

Smak-messen på Norges Varemesse får nytt navn fra 2023. (Foto: Norges Varemesse)

I og med at eierskapet til Smak-navnet har vært delt mellom NHO Reiseliv, BFSN og Stiftelsen Norges Varemesse, vil neste arrangement, som etter planen skal arrangeres uke 6 i 2023, endre navn.

Navnet er foreløpig ikke klart.

Messen Holdbar, som arrangeres parallelt, vil beholde sitt navn.

Smak-messen har vær en av Nordens ledende møteplasser for nettverksbygging, handel og verdiskaping for alle som jobber med mat og drikke.

– Vi har i lengre tid forsøkt å bli enige med BFSN om en ny avtale for neste Smak, der BFSN via sitt medlemsnettverk har bidratt med 34 av totalt 440 utstillere på Smak 2020. Vi registrerer nå at de ønsker å bryte ut av samarbeidet og heller konsentrere seg om å utvikle et eget arrangement. Vi takker derfor for samarbeidet og ønsker BFSN lykke til videre, sier kommersiell direktør ved Norges Varemesse, Liv Kindem, i en pressemelding.

Felles eie – nytt navn

Mye folk på besøk på Smak-messene. (Arkivfoto: Morten Holt)

– Arrangementet har samlet hele bransjen fra lokalprodusenter til verdenskjente merkevareleverandører. Neste arrangement skal bygge videre på de gode erfaringene vi har opparbeidet oss gjennom flere tiår. Vi gleder oss allerede til neste arrangement i 2023 og lover å komme raskt tilbake med gode og inspirerende nyheter. Vi ønsker gamle og nye utstillere hjertelig velkommen, sier Kindem.

Ønsker fornyet samarbeid med NHO Reiseliv

Det er allerede klart at Stiftelsen Norges Varemesse og NHO Reiseliv ønsker å videreføre sitt mangeårige samarbeid. Dette ble avklart i et møte tidligere denne uken.

– Vi har samarbeidet godt med NHO Reiseliv i mange år. Nå som vi skal videreutvikle Smak-messen med nytt navn og mer spennende innhold så kunne vi ikke hatt en bedre medspiller. Sammen med NHO Reiseliv og gjerne også andre partnere skal vi løfte neste arrangement til nye høyder, sier Kindem.

Engelberg skal også styre den neste messen

Stiftelsen Norges Varemesse går nå i gang med å utvikle neste arrangement, og lover å holde bransjen godt oppdatert om utviklingen fremover. Torill Engelberg skal fortsette å lede arrangementet ved å videreutvikle mulighetsrommet til nye høyder.

– Engelberg var arkitekten bak forrige Smak, som utvilsomt var beste arrangement så langt. Med henne i førersetet og sammen med bransjen er jeg trygg på at vi vil gjenskape og overgå den unike møteplassen vi allerede har bygget opp for alle som er opptatt av mat og drikke, sier Kindem.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Her kan du abonnere på magasinet Horeca

Powered by Labrador CMS