Bryteren Stig André Berge tok hull på Alna-kaken på Smak 2017. Her sammen med daglig leder Lars Joramo. (Foto: Morten Holt)

«Nye» Alna på vei til Vestby

Gjennom tre generasjoner har navnet vært Alna Margarinfabrik. Nå har selskapet tatt i bruk navnet som blir brukt på «folkemunne», «Alna», og samtidig er bedriften på vei ut av Oslo. Nå skal snart nye lokaler innvies på Vestby.

Publisert
Alna har fått med bronsevinneren fra OL i Rio i fjor, Stig André Berge, på markedsføringslaget fremover. (Foto: Morten Holt)

– Alna er en tradisjonsrik bedrift som snart har snart holdt på i 80 år. Selskapets produkter selges i samtlige markedssegmenter over hele landet. Gjennom vår lange reise, har fabrikken ofte blitt omtalt som «Alna» på folkemunne. Nå tar vi i bruk navnet de fleste kjenner oss som, melder daglig leder Lars Joramo.

– Vi skal, som vi har gjort siden Alna Margarinfabrik ble startet i 1938, legge ekstra stor vekt på kvalitet og smak, og målet er å ta nye markedsandeler i årene som kommer, sier daglig leder Joramo.

Alnas nye logo.

Grafikk viser opphav

For å skape ytterligere assosiasjoner til den tradisjonsrike driften, har Alna også fornyet den grafiske profilen.

«Profilen skal gi assosiasjoner til et industrielt kjøkken, med fontvalg og farger som er tydelig inspirert av 30-tallet. Bildematerialet fremhever menneskene som står bak driften og ny webside sørger for at dette skal komme tydelig frem», heter det i en pressemelding.

Alnas nye hovedkontor og produksjonslokale på Vestby tar form. Planen er innvielse i mai/juni 2017. (Foto: Alna)

– Vi vil få frem hva Alna står for, nemlig samarbeid, initiativ og langsiktighet. Vi har derfor kommet frem til et annerledes utrykk som skiller seg ut. Alna har en viktig historie, og vil være modig i måten vi viser den frem, melder Joramo.

Nytt produksjonslokale

2017 vil bli et spennende år for Alna. Snart skal også et splitter nytt produksjonslokale på Vestby innvies. Planen er å være på plass i de nye lokalene i slutten av mai/begynnelsen av juni 2017.

– Her vil vi kunne produsere enda flere gode matvarer, ha et velutstyrt prøvekjøkken for produktutvikling, og muligheter for en mer effektiv hverdag, sier Joramo.

Ballongslipp da nye Alna ble presentert på Smak 2017. Til venstre daglig leder Lars Joramo og til høyre Trond Halvorsen. (Foto: Morten Holt)

Les også: Nye Alna ble presentert på Smak 2017

Saken fortsetter under bildet

Nytt juridisk selskapsnavn er Alna AS. Selskapet beholder samme organisasjonsnummer; 984 979 193.

Du kan lese mer på Alna.as

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

Du kan abonnere på gratis nyhetsbrev fra magasinet Horeca/Horecanytt.no her

Powered by Labrador CMS