FrodeRønneMalmoMathallen1
FrodeRønneMalmoMathallen1

Jakter på slakteren

Stadig flere avtaler knyttes mellom Mathallen og små og store aktører. Nå forteller markedssjef for Aspelin Ramm, Frode Rønne Malmo, at de er på let etter noen som kan drive en ekte slakterbutikk i landets nye matsenter.

Publisert

- Vi ønsker oss en god ”gammeldags” slakterbutikk i Mathallen, sier markedssjef i Aspelin Ramm, Frode Rønne Malmo. (Foto: Morten Holt)

Rønne Malmo i Aspelin Ramm har arbeidet seg gjennom de ulike nisjene, og sparret med ledende bransjeaktører i forhold til å finne frem til de beste konseptene, driverne og aktørene.

"Gammeldags" slakterbutikk

På de viktigste områder har mener han at han har funnet den rette aktøren. Men hva med kjøtt; det er kanskje der Oslo virkelig trenger et tilskudd til de få som er igjen:– Vi ønsker oss en god ”gammeldags” slakterbutikk i Mathallen, sier han, og fortsetter:– En butikk som tar slakterfaget på alvor og kan være en god representant for faget. Vi er opptatt av å få vist hele prosessen med mørning, henging og partering, og utvalget bør være på topp, sier Rønne Malmo.

Legges til rette

– Mathallen har en meget interessant “pakke“ å tilby til den rette. Flere ledende produsenter/leverandører har vist interesse for å bli med på en slik butikk, og sikre vareutvalget, sier han. – Vi er også sikre på at utvalget på den måten er sikret å bli noe av det beste vi har sett i Norge. Det vil bli lagt til rette for en god etablering som har de beste forutsetninger for å bli lønnsom for den rette driveren, som dermed har en unik mulighet.På spørsmålet om hvordan den rette brukeren ser ut, svarer Rønne Malmo: – Vi jakter på en motivert person som kan kjøtt, og som drømmer om å starte sin egen premium kjøttforretning i et bransjetungt fellesskap som også når ut til kokkene. Kanskje er denne personen kokk eller jobber innenfor en ferskvareavdeling i dag.

Åpnes i oktober

Mathallen Oslo på Vulkan åpner i oktober i år. Da får Oslo og Norge et nytt og viktig tempel for mat og drikke, der man kan se, lukte, smake, nyte og handle. Mange vil komme dit for å lære, og det vil bli lokaler for tv-produksjon, konkurranser og arrangementer.Mathallen har allerede skapt store forventninger og enorm interesse. Et halvt år før åpning er det nesten 6000 som følger Mathallen på Facebook, og entusiasmen er stor.

Innredningen starter i mars

Det er nå inngått avtaler med små og store private aktører, og flere er i sluttforhandlinger, slik at kabalen er lagt når innredningsarbeidene starter i mars.

Les hele saken i Horeca nummer 1 2012, som har utgivelse i midten av februar.

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"