AquilaNespressoThonGardermoen1

Thon Hotels tar nye grep

Ny teknologi og kaffe fra Nespresso skal sikre Thon Hotels enda flere tilfredse kunder.  Nespressos samarbeid med Thon Hotels er et ledd i en større satsing på bedrifts- og horecamarkedet.

Publisert

– Vi jobber nå målbevisst med innovasjon for å kapre markedsandeler i hotell og restaurantnæringen, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.

En undersøkelse utført av analyseselskapet YouGov på vegne av Nespresso viser at omtrent halvparten av alle hotellgjester oppgir at selvbetjente kaffemaskiner i lobbyen er viktig når de velger hotell.

– Med en oppblomstring av kafèkulturen i Norge de siste 10-15 årene, har nordmenn blitt mer og mer kresne på kaffe. Vi gleder oss derfor over at gjestene på Thon Hotels nå kan nyte kvalitetskaffe fra Nespresso, sier Hovland.

Teknologi

Tall fra hotellkjeden viser at gjestene deres drikker tre kopper kaffe i gjennomsnitt. Kjeden kalkulerer med at det må lages 4 740 000 kopper kaffe i år, basert på en utregning i antall gjestedøgn. Eller 13 000 kopper om dagen.

– Vi har i lengre tid vært på leting etter gode kaffeløsninger for våre gjester, og undersøkelser viser at kaffe er en viktig del av hotelloppholdet for mange. Mange har etterspurt Nespresso sin Grands Crus kaffe, og vi tror dette vil styrke totalopplevelsen på våre hoteller, sier Turid Nyeggen, markedsdirektør i Thon.

Spesialdesignet for hotell- og restaurantbransjen

Nespressos nye B2B maskin Aguila, er spesialdesignet for hotell- og restaurantbransjen. Maskinen er i stand til å lage kvalitetskaffe i store volum. Med kombinasjonen av tradisjonelle barista-metoder og ny teknologi fra Nespresso, produserer maskinen opp til 300 kaffekopper i timen – eller 150 kopper latté.

Rask servering

Kristen A. Hovland, Nordensjef i Nespresso. (Foto: Nespresso)

– Uansett hvor mange kopper kaffe du lager vil den holde samme høye kvalitet hver gang og ny teknologi gjør at melkeskummet produseres super enkelt med aller høyeste kvalitet. Dermed oppnår man kvalitet i kombinasjon med effektivitet. Kaffekø vil aldri være et problem med Nespresso Aguila, sier Hovland.

Til sammenligning tar det rundt ett minutt fra du bestiller kaffe til du får den på en vanlig kaffebar. Det tilsvarer fire ganger lengre tid enn det som nå er mulig å oppnå med en Nespresso Aguila. Tradisjonelt ville kombinasjonene av kvalitet og effektivitet ha kommet på kollisjonskurs.

Sterk økning

Terje Næss som driver Onda Restaurant i Oslo, har nylig tatt i bruk den nye kaffeteknologien fra Nespresso.

– På Onda har vi et sterkt fokus på kvalitet. Nespressos business-løsninger for hotell- og restaurantnæringen sikrer kundene våre det samme gode resultatet hver gang, sier Næss.

Bransjetall viser at salget av porsjonsbaserte kaffemaskiner fortsetter å øke. Espresso- og porsjonsbaserte kaffemaskiner i Norge har økt fra 24 prosent i 2010 til nærmere 45 prosent i første halvår i fjor. Nespresso solgte godt over 200 000 maskiner i Norden i 2011 og regner med ytterligere vekst i 2012.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS