NespressoAquilaThonGardemoen2

Sjekker kaffen før de sjekker inn

I kampen om å vinne hotellgjestene har Thon Hotels inngått en avtale med prestisjeleverandøren Nespresso. Thon Hotels blir dermed den første hotellkjeden i Norge som tilbyr gratis Grand Cru kaffe fra Nespresso til gjestene. Som i stadig større grad sjekker kaffetilbudet før de velger hotell, heter det i en pressemelding.

Publisert

En av de nye maskinene er satt på ett av Thon Hotel Gardermoen.

– Vi vært på leting etter gode kaffeløsninger for gjestene våre en god stund. Undersøkelser viser at kaffe er en viktig del av hotelloppholdet, og vi erfarer at gjestene er stadig mer opptatt av kaffe med kvalitet. Vi tror våre gjester vil sette stor pris på at vi nå vil tilby Nespresso sin Grand Cru-kaffe ved våre hoteller, og tror dette vil styrke oss ytterligere i konkurransen om gjestene, mener Turid Nyeggen, markedsdirektør i Thon Hotels.

Kaffen betyr noe

At investering i kaffe kan være et strategisk, riktig grep, viser en fersk undersøkelse gjennomført av analysebyrået YouGov for Nespresso.

Nær halvparten av alle nordmenn oppgir at selvbetjente kaffemaskiner i lobbyen er viktig i valget av hotell. Et foreløpig estimat fra Thon Hotels viser at hver tredje hotellgjest benytter seg av tilbudet om gratis Nespresso-kaffe i lobbyen. Det tilsvarer i overkant av 500 000 kopper kaffe i året.

– Tilbakemeldingene fra våre gjester har så langt vært udelt positive, og vi regner med at etterspørselen bare vil øke når tilbudet blir enda bedre kjent, sier Turid Nyeggen.

Verdenstoppen i kaffedrikking

Nordmenn ligger i verdenstoppen når det gjelder kaffedrikking. Nordmenn drikker i gjennomsnitt mer enn fire kopper kaffe om dagen. Det viser Nespressos egen undersøkelse gjennomført av analysebyrået YouGov. Med et så høyt inntak av kaffe stiller vi også krav til kaffen.

– Stadig flere drikker Nespresso-kaffe privat eller på jobben, og i merker økende interesse fra hoteller om å ta i bruk våre business-maskiner, sier Norden-sjef Kristen A. Hovland i Nespresso.

Å lokke hotellgjestene med Nespresso kan svare seg når man vet at halvparten av alle nordmenn er avhengig av kaffe for en god start på dagen. Hotellkjeden har kjøpt inn seks Nespresso Aguila-maskiner og mer enn 50 Nespresso Gemini-maskiner for å tilfredsstille gjestenes krav til kaffe.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 43. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS