Kaffebrenneriet-Aker-Brygge
Kaffebrenneriet-Aker-Brygge

Omsetningsvekst på Aker Brygge

Til tross for at Aker Brygge er under ombygging og dermed har færre butikker, sitter pengene løsere blant de besøkende.

Publisert

Serveringsstedene var en av omsetningsvinnerne på Aker Brygge i 1. halvår. (Foto: Odd Henrik Vanebo)

Det melder både dn.no og Hegnar Online. Bedre og mer gjennomtenkt markedsføring er årsaken til vekst på Aker Brygge, ifølge senterdirektør Tomas Oberg.

Aker Brygges butikker og serveringssteder omsatte for 598,1 millioner kroner første halvår 2011. Det er en økning på 15,6 millioner kroner, tilsvarende 2,7 prosent. Dette til tross for at ombyggingsplanene har resultert i at ni virksomheter har forsvunnet.

Omsetningsvinnerne

Ifølge senterdirektør Tomas Oberg har sammenlignbare butikker og serveringssteder hatt en økning på 5,6 prosent første halvår i år. Virksomhetene innen hus og hjem, frisør og velvære samt serveringsstedene var omsetningsvinnerne. Dagligvare og kiosk endte som fjoråret mens klær og sko hadde en liten tilbakegang.

Den nest siste uken i juni, uke 25, var tidenes største omsetningsuke for Aker Brygge. Da klinget det 42,1 millioner kroner inn i kasse-apparatene.