Årets Hotelier 2010

Kårer Årets Hotelier på Serviceforum

I dag foregår kåringen av Årets Hotelier 2011 i forbindelse med Serviceforum i Stavanger. Tanken bak prisen er å motivere ledere og skape forståelse for viktigheten av videreutdanning og innsikt i nye trender innen hotellnæringen. I fjor var det direktør for Rica Seilet i Molde, Ragnar Palsson, som fikk prisen.

Publisert

Ådne Skurdal (fra venstre), Cornell Hotel Society Norway Chapter, Ragnar Palsson, direktør Rica Seilet Hotel og Sidsel Haavardtun, personaldirektør Rica Hotels under kåringen av Årets Hotelier i 2010.

Serviceforum er den årlige fagkonferansen for hotell-, restaurant- og reiselivsbransjen, som arrangeres av studenter fra Norsk Hotellhøgskole i Stavanger.

Les mer om Serviceforum her

Cornell Hotel Society Norway Chapter tok initiativ til prisen Årets Hotelier i 2010, sammen med en rekke servicebedrifter og hotellselskap. Formålet er å fremme resultatorientert og nytenkende lederskap blant fremgangsrike hotellfolk.

Les om kåringen i fjor her

Bakgrunn

Årets Hotelier blir valgt på bakgrunn av følgende kriterier: Økonomiske resultater, utviklingen på R.G.I, Kundetilfredshet, ansatttilfredshet (klimaundersøkelse) og minimum to års direktørerfaring.

Juryen består av Morten Thorvaldsen (administrerende direktør i Thon Hotels), Tarje Hellebust (regiondirektør i Rezidor og administrerende direktør for Radisson Blu Plaza), Sidsel Haavardtun (Vice President Human Resources, Rica Hotels) og Leif Evensen (styremedlem Cornell Hotel Society, Norway Chapter).

Nye retningslinjer

For første gang kan prisen deles ut uavhengig av alder, og premien er to uker etterutdanningskurs på General Manager Program (GMP) i juni 2011 ved Cornell University - School of Hotel Administration i USA, inkludert reise og opphold. GMP er et krevende kurs hvor høyt kvalifiserte hotelldirektører fra velrenommerte hoteller rundt om i verden deltar.

The Cornell School of Hotel Administration regnes for å være verdens fremste lærested for Hospitality Management, og det kreves stor og bred hotellforståelse og erfaring for å få tilstrekkelig utbytte av kursene.

"
Powered by Labrador CMS