Simen Vinge (5).JPG
Simen Vinge (5).JPG

310 hotellrom revet bort på fire minutter

Oslos lavprishotell Comfort Hotel Xpress fristet i dag med hotellrom til en tier. Samtlige 310 rom ble revet vekk på kun fire minutter.

Publisert

Hotelldirektør på Comfort Hotel Xpress, Simen Vinge, kan konstater at 310 hotellrom ble solgt på fire minutter. (Foto: Morten Holt)

– Da salget startet klokka 12.00, satte vi på sangen “It’s A Long Way To The Top” av AC/DC. Vi trodde aldri i våre villeste drømmer at vi ikke skulle få høre ferdig sangen før rommene var solgt. Det er liten tvil om at hotellet har blitt godt kjent på de månedene vi har hatt åpent, sier Simen Vinge, hotelldirektør ved Comfort Hotel Xpress.

Rocka hotell

Comfort Hotel Xpress er et nytt konsept innen Comfort-kjeden, som skal levere urbane og rocka hotellrom til en lav pris.

Les også: Norges mest trendy hotell er åpnet

Ny teknologi er en integrert del av opplevelsen, og sosiale medier inngår i dialogen med gjesten før, under og etter oppholdet. Nettopp Facebook og Twitter ble det viktig da enorme mengder med mennesker forsøkte å kapre et av de billige rommene.

– Vi holdt våre venner i de sosiale medier oppdatert både før, under og etter salget. Disse kanalene er perfekte for å kommunisere med mange mennesker på en gang, og det virker som folk er veldig godt fornøyd med å få informasjon på denne måten, sier Vinge.

Høyt belegg

Hotellet har siden åpningen 10. januar 2011 rukket å etablere seg som et av de mest attraktive lavprisalternativene i Oslo.

I juni ser gjennomsnittsbelegget i Oslo til å ende på rundt 75 prosent. Comfort Hotel Xpress, med sine 172 rom, vil derimot ende på 94 prosent.

"

Simen Vinge (til venstre) er hotelldirektør for nye Comfort Hotel Xpress i Oslo. Thomas Westergaard er direktør for Comfort Hotels. (Foto: Morten Holt)

– Åpne for noe nytt

Konserndirektør i Comfort Hotels, Thomas Westergaard, er glad for den positive mottakelsen Comfort Hotel Xpress har fått i markedet:

–Vi har på de få månedene hotellet har hatt åpent fått bekreftet at hotellgjester i Skandinavia er åpne for nye, innovative og lommebokvennlige hotellkonsepter. Den meget vellykkede starten har gitt oss selvtillit til å fortsette å skyve grensene i en konservativ bransje. Vi planlegger nå utrulling av Xpress-konseptet til alle nordiske hovedsteder, sier Westergaard.

Vil du ha gratis nyhetsbrev fra Horecanytt.no? Klikk her

"