Posthallen restaurant

Restaurantgjester beskyldes for tyveri

Posthallen Restaurant beklager at restaurantgjestene 17. desember knyttes til et angivelig klestyveri fra et usikret fellesområde. Posthallen Restaurant oppfordrer skateboardbutikken Steez til å anmelde forholdet og vil selvsagt være behjelpelige overfor politiet.

Publisert

Posthallen Restaurant. (Foto: Restauranten)

Posthallen Restaurant beklager at restaurantgjestene 17. desember knyttes til et angivelig klestyveri fra et usikret fellesområde.

Posthallen Restaurant oppfordrer skateboardbutikken Steez til å anmelde forholdet og vil selvsagt være behjelpelige overfor politiet.

- Beklagelig at Hotel Cæsar-team knyttes til tyveriet

- Vi synes det er leit at våre gjester, herunder Hotel Cæsar-teamet, knyttes til det angivelige klestyveriet 17. desember, hvor noen varer fra skateboardbutikken Steez skal ha forsvunnet fra et usikret fellesområde. Vi anser beskyldingene fra Steez som tarvelige, hvor de åpenbart utnytter kjendisstatusen til våre kunder som et pressemiddel for å få en lettvint erstatning for udokumenterte krav. Vi aksepterer ikke en slik forretningsførsel og oppfordrer Steez til å anmelde forholdet, sier restaurantsjef Ann Kristin Jermstad i Posthallen Restaurant.

Les hva VG skrev om saken her

Beskylder gjestene for å ha stjålet

Butikkinnehaver Stefan Johansson Polliani i Steez beskylder overfor flere medier, 1. og 2. februar 2011, gjestene til Posthallen Restaurant for å ha stjålet tolv til 14 plagg.

Plaggene var oppbevart i esker i et usikret område hvor alle næringsdrivende og beboerne i Posthallen har adgang. Posthallen Restaurant har tidligere opplevd tyverier fra det usikrede området. Forholdene er alltid blitt politianmeldt.

- Vi har oppfordret Steez til å politianmelde saken i snart seks uker, samt å gi oss en detaljert liste over klærne som angivelig er forsvunnet. Vaktene våre hadde regelmessige runder i hallen og i restauranten, og har ikke observert noe spesielt. Etter at gjestene hadde forlatt lokalet, ble det også utført en sjekkerunde. Uten at det ble oppdaget noe unormalt. Vi kan derfor ikke godta de udokumenterte kravene fra Steez. Å beskylde gjestene våre for tyveri gjennom media er å gå over streken. Da får han anmelde forholdet. Så får vi heller beklage situasjonen overfor gjestene våre, sier Jermstad.

En ikkesak

- Vi setter liten pris på at Hotel Cæsar-teamet blir blandet inn i et angivelig tyveri. Det er intet som knytter noen i vårt team til hendelsen. Vi har blitt løpende informert om saken av Posthallen Restaurant og støtter dem i oppfordringen til Steez om å anmelde forholdet. For vår del er denne "ikkesaken" avsluttet for lengst og vi ser frem til neste Cæsar-arrangement, sier produsent Anne Kolbjørnsen i Hotel Cæsar.

Pressemelding

"

Relaterte artikler

    Powered by Labrador CMS