Nofima måltidet
Nofima måltidet

Hva synes forbrukere om morgendagens mat?

Det er ingen tvil om at matbransjen treffer bedre med sitt produkt i markedet, hvis de vet hva forbrukeren vil ha. Nofima arrangerer en temadag om forbrukerkunnskap for matbransjen.

Publisert

Illustrasjonsfoto: Nofima.

Forbrukerforskere fra Nofima innvier deltakerne i mange ulike måter å hente ut informasjon om forbrukerens holdning til mat på. Forskerne du møter på seminaret har sitt spesialfelt innen sensorikk, forbrukerforståelse, innovasjon og mat.

Tre hovedtemaer

Seminaret er inndelt i følgende tre hovedtema:

• Forbrukeres holdning til nye produkter

• Forbrukeres holdning til tradisjonelle produkter med sunnere innhold

• Innovasjon, produktutvikling og metoder for å nå ut.

Kunnskap

Som deltaker får du innblikk i flere forskningsprosjekter med koblingen forbruker og mat.

"Du får blant annet innblikk i forbrukeroppfatninger knyttet til nye kjøttprodukter, ferdigretter og endringer i tradisjonsprodukter. Selv om temadagen er rettet mot matbransjen, er den også aktuell for andre bransjer". heter det i en melding fra Nofima.

Temadagen finner sted i Oslo den 12. januar 2011.

Les mer på Nofima.no/arrangementer

"