Horecamarket1 nett

Ny sterk økning for Horecamarket

Horecamarket styrker sin posisjon som Norges mest suksessfulle elektroniske markedsplass for storhusholdning og kiosk med 33 prosent vekst i handelsvolumet i 2007 og utrolige 40 prosent vekst i første halvår i år.

Publisert

- Vi er ekstremt fornøyd med utviklingen av selskapet de siste årene. Volumet på markedsplassen er høyere enn noen gang tidligere. I 2007 økte handelsvolumet med nærmere 350 millioner kroner (33 prosent fra 2006), og første halvår i år har vi en ennå sterkere vekst på hele 40 prosent, forteller Kjell-Arne Halvorsen, daglig leder i Horecamarket.

Hårete mål og ekspansjon Halvorsen og resten av Horecamarket har satt for seg store mål for 2008 og årene fremover på tross av stigende rente og usikre konjunkturer.- Vi har et stort og hårete mål for 2008: To milliarder kroner i 2008 i handelsvolum og i et tre års perspektiv er målet å etablere et handelsvolum på tre til fire milliarder årlig.Det skal mye til, men vi har stor tro på bedriften og det norske markedet, fortsetter Halvorsen. - 2007 var et solid "all-time-high" år for selskapet som gir gode forutsetninger for videreutvikling og satsning, også i andre markeder, forteller Halvorsen

I Sverige har Horecamarket allerede etablert seg med en elektronisk markedsplass. På kjøpersiden er Inköpsgruppen, med kjedene Rica Hotels, Norlandia Hotels, Rezidor SAS Hotel Group og Strömma Turism godt i gang med elektronisk handel med de viktigste leverandørene.

På vei til Danmark Horecamarket er på vei inn i det svenske og danske markedet. - Vi har store forventninger til omsetning i det svenske markedet på sikt. Videre, som en naturlig del av våre ekspansjonsplaner, ser vi for oss en etablering i det danske markedet. Flere av våre kunder på kjøpersiden i Norge og Sverige har også de samme behovene for Effektivisering av innkjøpene sine også i Danmark, fortsetter Halvorsen.

Marte Lunde ansatt

Horecamarket beviser sin seriøse satsning med ansettelsen av Marthe Lunde som Key Account Manager.

Med erfaring fra UPS hvor hun jobbet med salg og markedsføring i 9 år både i Danmark og Norge får hun ansvaret for oppfølging av selskapets satsning mot nye kunder og markeder.

Choice Hotels ny kunde i år

Et bevis for at innkjøpsverktøyet raskt kan implementeres i en kjede er Choice Hotels. I mai måned ble Choice Hotels ny kunde og implementerte og gjennomført opplæring av elektroniske innkjøp hos alle Choice-hotellene i Norge på rekordraske tre uker.

- Gjennom å velge Horecamarket og Millums e-markedsplassløsning implementerte vi i 2007 et bransjetilpasset og godt utprøvd innkjøpsverktøy. Selve utrullingen ble gjennomført i løpet av en måned til samtlige av våre hoteller i Norge og Sverige. Løsningen er enkel å ta i bruk og er blitt svært godt mottatt i vår organisasjon. Allerede i 2008 regner vi med å plassere ordre i denne markedsplassen for flere hundre millioner kroner i Norge og Sverige, uttaler Knut Kleivenes i Choice Hotels Scandinavia AS.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS