Mike Hohnen smak09

Mike Hohnen attraksjon på SMAK09

Det er allerede klart at trendanalytikeren Mike Hohnen blir den store attraksjonen under seminarene på SMAK09 på Norges Varemesse i Lillestrøm 3.-6. februar. Han vil belyse problemstillingen: Hvem skal lage og servere den spiseklare maten?

Publisert

Mike Hohnen vil på det store seminaret på åpningsdagen 3. februar se nærmere på Mega Food Trends, og begrunne hvorfor salg og servering av spiseklar mat - Food Service - kommer til å vinne over matomsetning i dagligvarehandelen - Food Retail. Hohnen ser for seg at serveringsnæringen og dagligvarehandelen mer eller mindre vil flyte sammen.

Var restauratør

Mike Hohnen er en av Europas ledende trendanalytikere som har spesialisert seg på matkonsum i horeca og convenience.

Han har solid bakgrunn for egne meninger, og drev fem restauranter i København da han valgte å sette strek for å vie seg til rådgivning på fulltid fra 1995. Bl.a. var han en årrekke fast spaltist i danske Horesta (organet for den danske hotell- og restaurantorganisasjonen, søsterorganisasjon til NHO Reiseliv).

Titter i glasskulen

Mike Hohnen, MBA, er spesialist i Service Management. Han har over 20 års erfaring som leder og rådgiver i forandring innen hotell- og servicebransjen, både i Danmark og internasjonalt, og er partner i Thoughts4Action Consulting CC med kontorer i København, Cape Town og Marseille.

Herfra tilbyr han praksisorienterte utdannelsesforløp og coaching for ledere. I dag er han en særdeles ettertraktet foredragsholder og kåsør som gladelig deler med bransjen det finner og ser i glasskulen.

Bjørn Tore Furset deltar

På samme seminar vil vi møte "Strandakokken som ble restaurantkonge", Bjørn Tore Furset, som har utviklet noen hovedstadens mest suksessombruste restaurantkonsept - Lofoten Fiskerestaurant på Aker Brygge, Ekebergrestauranten, Matfinken og Operarestaurantene.

Avslutningsvis vil Hilde Veum, NHO Reiseliv, ta for seg: Hvordan sikre rekrutteringen til kokkefaget.

Kvinner styrer conveniencekanalen

På et annet seminar er temaet: Kvinner styrer conveniencekanalen. Her vil vi stifte nærmere bekjentskap med Elisabeth Hurleen, adm. direktør i Norges største kioskkjede, MIX; Helen Felde, konseptansvarlig for Europa i Statoil Norge og Cathrine Stange, markedsdirektør i Reitan Servicehandel.

Powered by Labrador CMS