Forselius2

Forselius nytt vertskap ved Quality Hotel & Resort Røros

Mikael Forselius (33) er ansatt som ny administrerende direktør i driftsselskapet Røros Turisthotell AS. Han begynner 1. januar 2008 etter et kort opphold som direktør på nye Stiklestad Hotell.

Publisert

Samtidig er Mikaels kone Sara Forselius (33) ansatt som hotellsjef for Quality Hotel & Resort Røros med hovedansvar for salg og drift av hotellavdelingen. Forselius vil få det totale driftsansvaret for Quality Hotel & Resort Røros, Vertshuset Røros og Kaffestuggu.

Fra Stiklestad

Mikael Forselius kommer fra stillingen som direktør ved Stiklestad Hotell, en stilling han vil ha et drøyt år før han slutter ved nyttår. Han har tidligere vært kjøkkensjef og FB-manager ved Rica Nidelven Hotell, og var i perioden 1997 til 2000 også ansatt ved Hotel Røros, først som kjøkkensjef og deretter restaurantdirektør.

Forselius er kjøkken- og restaurantutdannet og har tilleggsutdanning fra Cornell University i New York.

Mange priser

Mikael Forselius har mottatt en rekke utmerkelser for sine prestasjoner innenfor kjøkken- og restaurantfaget, blant annet Trøndersk matpris i 2005, Norges Beste Frokost (ved Rica Nidelven Hotel) og Årets Unge Hotelier i 2006.

I 2007 har han mottatt Bondelagets kokke- og matstipend. Forselius er en populær kurs- og foredragsholder innenfor matfaget og i november lanserer han også. en ny matbok i samarbeid med Lisbeth Fallan. Han er også kjent for sin iver og bruk av kortreist og lokal mat.

Sara Forselius er utdannet cand.mag, og har tilleggsutdanning innenfor ledelse og bedriftsøkonomi fra BI.

Hun kommer fra stillingen som arrangementssjef ved Rica Nidelven Hotell, og har tidligere arbeidet med salg og booking ved Britannia Hotel og Hotel Røros.

Fornøyd styreleder

- Vi er meget fornøyd med at ekteparet Forselius igjen er tilbake på Røros for å lede videreutviklingen av Hotel Røros, Vertshuset og Kaffestuggu, sier styrets leder i Røros Turisthotell, Petter Gullikstad.

- Med Mikael og Sara Forselius' sterke fagkunnskap, personlige engasjement og store nettverk vil de være en svært viktig ressurs for å utvikle reiselivsproduktene våre gjennom satsing på lokal kultur og historie, utsøkte matopplevelser og høy driftskvalitet, sier Gullikstad videre.

Powered by Labrador CMS