Vaasan beste stand3

Vaasan kåret til beste stand på Smak 2014

En fagjury har kåret Vaasan til beste stand på Smak 2014. Vinneren fikk sin triumf dokumentert med diplom og blomster overrakt av prosjektleder Torill Engelberg på den store bransjefesten i kveld.

Publisert

Vaasan er kåret til beste stand på Smak 2014. Prisen ble utdelt på bransjefesten After8 torsdag kveld. Markedssjef May Britt Aksvik med diplomet.(Foto: Morten Holt)

Juryen, som har bestått av Elisabeth Schulze fra Norges Varamesse, Kjell Olafsrud fra Modul Reklamebyrå AS og Richard Hagel fra NHO Reiseliv, la i sitt valg avgjørende vekt på at prisvinneren «har tatt i bruk alle messens iboende muligheter».

Konkret: «De spiller på alle sanser. Produktene er soneinndelt og kommer godt fram med navn og produktinformasjon. Originalitet og humor er gjennomført i god fransk stil. En hyggelig stand å komme inn på, med produkter som lukter og smaker godt».

Saken fortsetter under bildet

Vaasans stand - med fransk vri, på Smak 2014. (Foto: Morten Holt)

Hederlig omtale til Tine og Lilleborg

Men det var flere som aspirerte til den anerkjennelsen det er å bli kåret til «Beste stand».

Hederlig omtale gikk til Tine som fikk følgende kjennelse av juryen: «En stand i kreativ galleristil. Skuffelsen over ikke å finne smaksprøver gikk raskt over i overraskelse over hvordan budskapet var presentert. Visjonær oppbygging hvor kjerneverdiene kommer tydelig fram. Dette er en stand som krever litt tid under lyddusjene. Standbetjening som ikke var påtrengende, men raskt til stede for å veilede. Honnør for å tørre å velge et slikt konsept.»

Saken fortsetter under bildet

Tines utradisjonelle stand på Smak 2014. (Foto: Morten Holt)

Hederlig omtale også til Lilleborg, med følgende begrunnelse: «Nominert for en enkel, men en i øyenfallende måte å få fram såpeproduktet, ved å bruke beslektede og fargerike elementer som stoppeffekt. Elementer som de fleste dro kjensel på og som virket som en «icebreaker» for kontakt. Standbetjening benyttet anledningen med en gang. Kreativt».

Kriteriene

Kriteriene for kåringen har vært helhetsinntrykket og stand-design med enhetlig visuell profil. Viktig er det at den besøkende enkelt skal kunne oppfatte budskapet og hvilke produkter/tjenester utstiller har valgt å presentere på messen. Videre har juryen hatt fokus på innovasjon: presentasjon av nyheter, gjerne med et forankret konsept og historiefortelling. Det er lagt vekt på stoppeffekten, det vil si aktiviteter, kampanjer og tilbud som drar folk til standen. Enn videre standens funksjonalitet, og sist, men ikke minst, er standbetjeningen observert for å avdekke aktiv og målrettet fremtreden, identifiserbar bekledning, kunnskap og kompetanse i bunnen av budskapet.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS