Smak 2011 Geir Magnus Svae 2 Foto OPO
Smak 2011 Geir Magnus Svae 2 Foto OPO

Smak 2014 blir årets høydepunkt i bransjen

«Muligheten til å få tid til både dialog samt å vise fram spennende konsepter og innovasjon, gjør Smak 2014 til et av årets klare høydepunkt». Det er et av svarene i en liten enquête som er gjort om Smak 2014, som arrangeres fra 4. til 7. februar neste år på Norges Varemesse i Lillestrøm.

Publisert

En messe stinn av aktiviteter og events: Som i 2011 (bildet) vil det på Smak 2014 bli arrangert kokkekonkurranser. Her er Geir Magnus Svae, dagens manager på det norske kokkelandslaget, i aksjon, (Illustrasjonsfoto: Ole Petter Opøien, Norges Varemesse)

Hvorfor stiller gjengangerne på Smak 2014, hvilke erfaringer har de fra tidligere deltakelse, og hva akter de å gjøre konkret for å trekke publikum til egen stand?

Det var spørsmålene vi stilte til fire kjente aktører, som har stilt ut på Smak tidligere og som har meldt seg på Smak 2014.

Markedssjef Petter Brinchmann hos Nortura Proff.

– En veldig viktig arena for oss

Markedssjef Petter Brinchmann hos Nortura PROFF svarer:

– Her møter vi hele bransjen og får mulighet til en svært viktig dialog med kunder og samarbeidspartnere utenom den daglige travle hverdagen. Denne muligheten til å få tid til både dialog samt å vise fram spennende konsepter og innovasjon, gjør Smak til et av årets klare høydepunkt.

– Vi har veldig gode erfaringer fra tidligere Smak. God stemning og viktig kontakt med bransjen gjør denne arenaen svært viktig for oss. Innspill og tilbakemeldinger fra dialogen med våre kunder, er helt avgjørende for hvilke valg vi tar videre. Derfor prioriterer vi dette arrangementet.

– På Smak 2014 vil vi presentere noen av våre viktigste innovasjoner. Vi ønsker å inspirere til alle tiders mat og har kvalitet og innovasjon i verdensklasse. Å ha et forum hvor vi kan få vist fram noe av det vi kan gjøre for bransjen og våre kunder, er kjempeviktig. Vi gleder oss veldig til å dele revolusjonerende nyheter og spennende konsepter som vi er overbeviste om vil være veldig interessant for våre kunder og samarbeidspartnere. Jeg vil ikke røpe noe konkret, men her vil alle ha noe å glede seg til.

– Smak som en langsiktig investering

Lars-Erik Østbye, NICHE

Daglig leder Lars-Erik Østbye hos NICHE svarer:

– Smak 2014 er bransjens møteplass og samler hovedtyngden av leverandører under ett tak. Det gjør derfor messen høyaktuell for samtlige aktører innen horecabransjen. NICHE vektlegger Smak som en viktig møteplass for presentasjon av nyheter og merkevarer. Smak gir oss også en ypperlig mulighet til en bred presentasjon av bedriften samt knytte nye kontakter og vedlikeholde eksisterende kunder. NICHE ser på Smak som en langsiktig investering, og mener messen vil gi økt salg og god avkastning på lang sikt.

– NICHE har tidligere deltatt på Smak og høster fortsatt av denne investeringen. Vi opplevde synliggjøringen av bedriften, samt den personlige kontakten som viktige momenter for vår utvikling. Presentasjonen av våre produkter med argumentasjon og forklaringer ble godt mottatt av besøkende på vår stand.

– For NICHE er Smak en stor investering, derfor bruker vi også mye tid på planlegging og strategi. For enhver deltaker er det viktig å skille seg ut i mengden. NICHE vil presentere flere produktnyheter, invitere kunder samt arrangere ulike aktiviteter for eksisterende kunder. Å røpe alle våre planer vil være lite strategisk riktig, derfor vil jeg heller oppfordre alle til å besøke oss under Smak 2014.

– Viktigste arrangement i Norge

Salgssjef Espen Tho hos Miele Professional svarer:

– Smak er kanskje det viktigste arrangementet i Norge med hensyn til muligheten for presentere nyheter, treffe mange kunder direkte og kontakt og feedback, mener Espen Tho i Miele Professional

– Vi stiller på Smak 2014 fordi vi her treffer våre viktigste samarbeidspartnere, nye og eksisterende kunder. Både de og vi får mulighet for å oppdatere oss på trender og nyheter i bransjen, og få feedback fra partnere/kunder og annen instans.

– Smak er kanskje det viktigste arrangementet i Norge med hensyn til muligheten for presentere nyheter, treffe mange kunder direkte og kontakt og feedback. I den mer enn travle hverdagen til våre kunder har Smak en dimensjon som gjør den attraktiv å besøke.

Terje Døsrønningen, TINE Partner

– Hva akter dere å gjøre konkret for å trekke publikum til egen stand?

– Vi kommer til å presentere spennende nyheter av nye produkter, nye løsninger og nye tjenester. Og vi kommer til å arrangere konkurranse på standen, og sørge for aktivitet som demo og tilsvarende.

– Vil vise hvilken reise vi er ute på

Salgsdirektør TINE Partner Terje Døsrønningen svarer:

– TINE Partner stiller på Smak 2014 for å vise hvilken reise vi er ute på, hvilke ambisjoner vi har for fremtiden og for å skape stolthet blant våre ansatte og våre samarbeidspartnere. Vi tror at fremtiden ligger i verdiskapende samarbeid, og vi ønsker at våre kunder skal oppleve oss som en partner for nettopp verdiskapning.

– Hvilke erfaringer har dere fra tidligere?

– Å være til stede på Smak-messene har gitt oss muligheten til å møte våre kunder og samarbeidspartnere i en annen ramme enn i hverdagen. Vi har benyttet arenaen til å spre matglede, fremme matkultur og bygge nettverk.

– Hva akter dere å gjøre konkret for å trekke publikum til egen stand?

– Kom og se selv!

Se og bli sett på Smak 2014

Gjør som Nortura PROFF, NICHE, Miele Professional, TINE Partner og mange andre bedrifter, sørg for å bli sett på Smak i februar 2014. Påmelding foregår nå.

Les mer på Messe.no/smak

Pressemelding fra Smak 2014

"