Rondablikk2

Vil etablere grønn hotellkjede i Norge

Investoren Ola Moe fra Gjøvik vil etablere en grønn, landsdekkende hotellkjede, som trolig får navnet Pure Hotels. Moe er allerede i gang med oppkjøp av flere eldre fjellhoteller.

Publisert

Rondablikk Høyfjellshotell kan bli en del av en ny grønn landsdekkende hotellkjede, i regi Ola Moe. (Foto: Rondablikk)

Ifølge NRK i Hedmark og Oppland har Moe har brukt 100 millioner kroner på oppkjøp av gamle høyfjellshoteller som har slitt i mange år med å overleve.

Siste kjøpet

Moes siste oppkjøp er Rondablikk Høyfjellshotell i Rondane, og han overtar som eier 1. mai 2016.

Det er SpareBank1 Gudbrandsdal som har eid og drevet hotellet siden 2011. De er nå fornøyde med å ha en ny eier på plass, melder Gudbrandsdølen Dagningen på nett.

Det er Moes selskap RoomExpress AS som står som kjøper.

– Jeg har alltid hatt en forkjærlighet for naturen og fjellet, og håper nå jeg kan etablere noe som står i stil med naturen, sier Moe i et intervju med NRK i Hedmark og Oppland.

Flere hoteller

Morgedal Hotell kan bli en del av den nye kjeden Pure Hotels. (Foto: Morten Holt)

I tillegg til Rondeblikk Høyfjellshotell, har Moe de siste årene kjøpt opp flere andre overnattingssteder – med tanke på den grønne hotellkjeden han nå vil etablere.

Moe kjøpte i 2013 kjøpte Gjøvik Glassverk og velkjente Eidsbugarden i Jotunheimen. Senere har han også kjøpt Morgedal Hotell i Telemark. Dessuten eier investoren fra Oppland også tre overnattingssteder i Sogn og Fjordane: Tørvis Hotell, Hotel Mundal og Nigardsbreen Gjesteheim.

Pure Hotels

Ifølge Gudbbrandsølen Dagningen kan den nye hotellkjeden få navnet Pure Hotels.

– Hotellene skal drives etter franchisemodell. Det vil være variasjoner i prisnivå, fra hotell til hotell. Vi ønsker at hotellene skal framstå som individuelle - med sitt særpreg. Felles for hotellene vi nå har kjøpt er unik beliggenhet. Hvert sted skal ha en vertsfamilie eller vert som skal ha muligheter til å forme og sette sitt preg på stedet, sier Ola Moe til GD.no.

Du kan lese mer på GD.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS