Temoco modningsskap3

Vis kjøttet i restauranten

Det er blitt mer og mer trendy i restaurantmarkedet å vise og servere tørrmodnet kjøtt, også kalt «dry aged meat». Kjøkkensjefer og kokker viser gjerne frem råvarene i modningsskap inne i restaurantlokalet, og Temoco henger seg på trenden med en nylansering.

Publisert

Restauranten forteller med modningsskapet gjesten at den tar kjøtt alvorlig og ikke er redd for å vise kvalitet, verken i råvare eller display.

Ny linje fra Temoco

I den forbindelse lanserer, Temoco AS, som er ledende på display for næringsmidler, nå en egen linje for tørrmodning av kjøtt.

– Tørrmodning kan enkelt beskrives med at kjøtt modnes uemballert i kontrollerte omgivelser, der temperatur, luftfuktighet og luftsirkulasjon er essensielt for ett godt resultat, opplyser Morten Hovde Larsen hos Temoco AS.

Høykvalitetsstykker i skapet

– Det må brukes høykvalitetsstykker som er egnet til tørrmodning. De fleste slakterier kan hjelpe med anbefalinger her, legger Hovde Larsen til.

Displayene finnes i flere størrelser og utførelser. Det minste måler kun 90x60x50cm.

Prisene starter på 26 900 kroner (eksl.mva).

Nettside: Temoco.no

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS