Thomas Næss Thoresen og kompanjong

Sunnere mellommåltider med Jobbsmoothie

Thomas Næss Thoresen (27) startet firmaet Jobbsmoothie etter at han så et behov for sunnere mellommåltider på arbeidsplassen.

Publisert

Thomas Næss Thoresen har startet Jobbsmoothie. (Foto: Privat)

Da Næss Thoresen arbeidet i Singapore i Asia kunne han drikke fersk juice og smoothie nærmest overalt. Savnet ble så stort da han kom hjem til Norge, at han gikk i gang for å skape et lignende konsept her hjemme. I første omgang begynte han å lage næringsrike og spennende smoothies på sin daværende jobb.

– Jeg tenkte: Dette må flere kunne være med på, og jeg gikk i gang med utviklingen av bedriften. Nå er målet at alle bedrifter i Oslo og omegn skal bli morsommere, sunnere og mer effektive med smoothie. Og dermed ble Jobbsmoothie etablert, forteller han.

Håndlaget

– Våre smoothies er håndlaget med banan for naturlig sødme og fylde, sitron for naturlig konservering og sukkerfri eplemost fra Askim frukt og bærpresseri for den friske smaken. Det finnes ingen konserveringsmidler, E-stoffer eller purè ettersom vi kun bruker ekte råvarer. Tanken er at smoothiene skal være sunnere og bedre enn de man kjøper i butikk, og samtidig vesentlig rimeligere enn de man kjøper i forskjellige smoothieutsalg, forklarer han videre.

Blåbær, mango, jordbær, bringebær, banan, bjørnebær, kirsebær, skogsbærblanding, ananas, eple, tropisk fruktblanding, rabarbra, melom, gojibær, proteinpulver er noen av ingrediensene i produktene.

I utvikling

I mai 2015 kom han i dialog med selskapet Helt Opplagt, som serverer lunsj og frukt til over 7000 ansatte i Oslo og omegn. Nå har han flyttet produksjonen til deres lokaler på Bjørnholt i Oslo, og drar nytte av deres erfaring og synergier på tvers av konsernets sju selskaper. Foreløpig er han alene i Jobbsmoothie. – Men med stadig økende interesse, er det ikke lenge før jeg må slutte å leie inn folk, og heller ansette flere, tror han.

Fra Matboka til Jobbsmoothie

27-åringen har tidligere jobbet som Business Development Manager for Mynewsdesk i Asia og som Digital Forretningssjef i et IT-selskap i Norge. Da han var 19 år startet han nettstedet Matboka.no, som skulle være et delingsforum for alle med kulinariske interesser. Men han oppnådde ikke ønskede resultater med Matboka.no, og nå er det smoothies som gjelder for Næss Thoresen.

Du kan lese mer på Jobbsmoothie.no

Du kan også lese mer i oktoberutgaven av magasinet Horeca (nummer 6 2015)

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS