TORO Bakeriet Prosjektgruppe

Lanserer ny kakeserie: «Toro Bakeriet»

Orkla Foods Storhusholdning og Idun Industri har inngått samarbeid om en helt ny ny kakeserie: «Toro Bakeriet».

Publisert

Prosjektgruppen bak «Toro Bakeriet»; Kenneth Aas (fra venstre, produktsjef konditori Idun Industri), Øyvind Øverdal (direktør My Bakery), Dag Gjertsen (Brand Manager, Orkla Foods Storhusholdning), Svein Vestreng (markedssjef BaKo), Alexander Clausen (markedssjef My Bakery), Stian Einbu (distriktsansvarlig Orkla Foods Storhusholdning), Martin Ygre (prosjektleder Trade Marketing Orkla Foods Storhusholdning) og Mari Prestløkken (KAM BaKo). Ikke til stede: Terje Kristiansen (KAM Orkla Foods Storhusholdning) og Leif Tore Alexandersen (logistikk- og kundeservicesjef, Idun Industri).

– Vi er stolte av å presentere «Toro Bakeriet», en splitter ny kakeserie der hovedmålgruppen er offentlig sektor. Først ut i «Toro Bakeriet»lanserer vi fire klassiske langpannekaker, en saftig rullekake med deilig bringebærfyll og en kransekake med nydelig marsipan fra Odense. Med «Toro Bakeriet»sprer du glede til dine gjester hver dag, forteller prosjektleder Martin Ygre, Orkla Foods Storhusholdning.

Høy produktkvalitet, god kjøkkenøkonomi, enkel og praktisk servering

– Alle produktene i «Toro Bakeriet» er uten palmeolje, og kransekaken er i tillegg glutenfri. Kakene leveres dypfryst i praktisk emballasje. Vi har lagt vekt på høy produktkvalitet, god kjøkkenøkonomi og lettvinthet – derfor kommer langpannekakene ferdig delt slik at ønsket antall kakestykker kan tas ut fra frys. Alle kakene tines raskt i romtemperatur eller på kjøl for superenkel servering, forklarer Dag Gjertsen i Orkla Foods Storhusholdning i en pressemelding.

Spesialistgruppe fra tre ulike avdelinger

Alexander Clausen, markedssjef i My Bakery, og Kenneth Aas, produktsjef konditori Idun Industri, utdyper mer om produktutviklingen av «Toro Bakeriet»:

– Vi satt sammen en spesialistgruppe fra tre ulike avdelinger (ingredienser, emballasje og bake-off) som sammen med Orkla Foods Storhusholdning hadde som mål å skape de aller beste kakene til hovedmålgruppen offentlig sektor. Kravet var at kakene skulle være saftige, smaksrike, holdbare og selvfølgelig ikke for kostbare.

Dette er starten på et langsiktig samarbeid der begge parter ønsker å utvikle flere gode produkter.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS