Friele Torunn Martin Noir-Golden Roast-

JDE Norge tar opp kampen med Neskafé

Som første lansering etter at Kaffehuset Friele ble Jacobs Douwe Egberts (JDE) Norge kommer selskapet nå med to nye instant-produkter under Café Noir-merket.

Publisert

15. september lanseres Café Noir Golden Roast, en instant-kaffe i både glass og refill-pakning. – Med denne lanseringen ønsker vi å gi forbrukerne valgmulighet, sier Brand Manager hos JDE Norge, Torunn Martin.

15. september tar JDE Norge opp kampen om de norske instant-drikkerne. Da lanseres Café Noir Golden Roast, bestående av instant-kaffe i både glass og refill-pakning.

– Med denne lanseringen ønsker vi å gi forbrukerne mulighet til å velge når de skal kjøpe kvalitets-instant- kaffe, eller pulverkaffe som noen kaller den. I dag domineres instant-segmentet av en aktør, og totalmarkedsutviklingen er svakt negativ. Vi tror at denne utviklingen skyldes manglende dynamikk, fokus og nytenkning. En andel av norske kaffedrikkere vil alltid sverge til fordelene ved instant kaffe. Med Café Noir Golden Roast skal vi nå ut til flere av disse, sier Brand Manager Torunn Martin hos JDE Norge i en pressemelding.

Moderne klassiker

– I arbeidet med å utvikle vår nye instant-kaffe har vi jobbet tett sammen med produktutviklings-ekspertene på instant-kaffe i Holland, for å få frem den norske smaken. Etter mye testing har vi kommet frem til en smak som vil treffe optimalt i forhold til norske forbrukeres smak og preferanser, sier Torunn Martin. Selve glasset er en modernisert utgave av en klassiker som mange nordmenn husker fra sin barndom. Vi tror derfor at dette glasset vil bli stående fremme på mange sin kjøkkenbenk, fortsetter Martin.

– Vi ligger på verdenstoppen i kaffedrikking, og vår erfaring er at nordmenn ønsker variasjon i smaker og pakningsstørrelser. Instant-kaffe har kommet litt i skyggen sammenlignet med det store utvalget som etter hvert har kommet innen filterkaffe, presskannekaffe og kaffebønner. Det ønsker vi nå å gjøre noe med, sier hun.

Søkelys på miljø

– I tillegg har miljøaspektet vært viktig i utviklingen av Cafe Noir Golden Roast. Stadig flere vektlegger miljø når de velger dagligvarer. Med vår refill-løsning får forbruker nå en reell refill, i stedet for bare en alternativ pakningsstørrelse, slik mange refillpakninger ender opp med å være. Refillpakningens format gjør den i tillegg svært transporteffektiv. Dette er et miljøaspekt som stadig flere er opptatt av.

– Fremfor alt vil det alltid være smaken som avgjør om et produkt har livets rett. Og vi er overbeviste om at vi har truffet blink med utviklingen av nettopp smaken på Café Noir Golden Roast produktene. God distribusjon er også viktig, og Cafe Noir Golden Roast har fått god mottakelse i handelen, med listing i de fleste dagligvarekjeder i Norge, forklarer Martin.

Lik og følg gjerne magasinet Horeca/nettstedet Horecanytt.no på Facebook og Instagram (søkeord horecanytt)

"
Powered by Labrador CMS