Friele Mørkbrent Frokostkaffe

Friele lanserer mørkbrent frokostkaffe

Friele lanserer en mørkbrent variant som nytt tilskudd til Frokost-familien. I mai lanseres Friele Frokostkaffe Mørkbrent, som er en kaffe med enda mer fylde og aroma enn Friele Frokostkaffe Original, og som passer som ettermiddagskaffe!

Publisert

Mørkere brenning fremhever den unike kaffeblandingen og gir en rikere smak. Den mørkbrente varianten passer ekstra godt som ettermiddagskaffe eller som avslutning på et godt måltid.

Lanseringen støttes av reklamefilm, fagpresse-annonsering, butikkmateriell, demonstrasjoner og sampling. Totalt vil Friele Frokostkaffe-serien bli støttet med 10 millioner kroner i 2014.

Forbrukerne er nysgjerrige

Det er flere årsaker til lanseringen: Mørkbrent filterkaffe er en kategori i vekst. Undersøkelser viser at forbrukerne er i utvikling, de er mer nysgjerrig og utprøvende. Samtidig er forbrukerne av kaffe svært lojale mot sitt kaffemerke.

– Vi ønsker med denne lanseringen å gi forbrukeren mulighet til økt variasjon innenfor et trygt og etablert merke, sier produktsjef Mona Lindgren i Kaffehuset Friele.

– Våre undersøkelser viser stor interesse for produktet, og varianten er en av de mestselgende i storkjøkken-markedet, der den har vært solgt i flere år. Både vi og kjøpmenn har derfor store forventninger til produktet, forteller Lindgren videre.

Treffe norske ganer

«Kaffetørste nordmenn handlet Friele Frokostkaffe for mer enn 542 millioner kroner i fjor. Siden lanseringen i 1938 er kaffen blitt en av nordmenns absolutte favoritter - med en kaffeandel i dagligvaremarkedet på 25 prosent. Nytt design, ny brukervennlighet og utvidelse av serien er noen av grepene som skal sikre posisjonen i dagligvarehandelen. Bruk av symboler og fargekoder skiller produktene i serien fra hverandre», heter det i en pressemelding.

– Først og fremst er suksessen til Friele Frokostkaffe basert på at den treffer norske ganer godt. I et kaffemarked i endring er det viktig å speile forbrukerbehov når det gjelder emballasje, visuelt uttrykk og smak. Vi har derfor et ønske om å utvikle og styrke Frokost-serien, fra å være en statisk blanding til et produktmerke med flere varianter, sier Lindgren.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS