Farris ny design

Farris med ny design

Flaskevannsmarkedet er for lengst friskmeldt etter finanskrisen i 2008. – I fjor drakk vi nesten 50 millioner flasker Farris, og vi forventer ytterligere vekst, sier produktgruppesjef for vann i Ringnes, Christine Nygaard-Andersen.

Publisert

De neste ukene fylles butikkene av Farris og Farris Bris med nytt, moderne design tappet på resirkulerbare engangsflasker. Nygaard-Andersen er overbevist om at de nye flaskene vil bli godt mottatt av forbrukerne.

– Vi forventer at det nye designet vil bidra til at Farris-volumet øker med nærmere 20 prosent frem mot 2020. Forbrukertester viser at 9 av 10 sier de foretrekker det nye designet på Farris-flaskene, sier hun fornøyd.

Markedsleder

Farris er landets desidert største vannmerke med en markedsandel på hele 50 prosent. Det forplikter, mener Nygaard-Andersen:

– Farris er mer enn bare et flaskevann. Det er en kulturbærer og en av Norges sterkeste merkevarer. Da sier det seg selv at det må foredles og håndteres riktig og med respekt. Vi er derfor veldig glade for de positive tilbakemeldingene vi har fått på de nye flaskene fra forbrukerne, fortsetter Nygaard-Andersen.

Rustet opp fabrikken

Ringnes har rustet opp den ærverdige Farrisfabrikken for ikke mindre enn 100 millioner kroner.

– Farris er det første synlige resultatet på Ringnes’ overgang til resirkulerbar emballasje for sine vann- og brusprodukter. Vi investerer ytterligere nærmere 300 millioner kroner ved vårt anlegg på Gjelleråsen, og i løpet av det neste året vil også Ringnes’ brusflasker få ny drakt, sier kommunikasjonssjef i Ringnes, Nicolay Bruusgaard.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS