VÅR 5varianter

Utfordrer franske viner med VÅR på Sirha-messen

Denne uken arrangeres Bocuse d’Or i den franske byen Lyon. Konkurransen arrangeres i tilknytning til den store Sirha-matmessen, der den norske fruktmostserien VÅR skal representere norske matvaner og være en alkoholfri utfordrer til franske viner.

Publisert

Arkivfoto

Fruktmostserien, som er utviklet spesielt for å forsterke totalopplevelsen av måltidet både på restaurant og privat, har allerede vekket oppmerksomhet og høstet priser internasjonalt.

Denne uken inntar VÅR scenen under Sirha-messen som hvert år arrangeres i tilknytning til Bocuse d’Or.

Les også: Statistikken sier norsk gull

Alkoholfritt alternativ

Merkevaresjef Hanne Viksmo Sværk i FellesJuice, selskapet bak merkene VÅR og Sunniva, forteller at fruktmostene representerer det beste fra det norske kjøkkenet, og kan konkurrere som et alkoholfritt alternativ til franske viner.

– Når vi har klart å utvikle et så fullverdig alkoholfritt alternativ til vin som VÅR-serien, er det på tide å vise dette frem til et internasjonalt publikum. Fruktmostene er spesielt utviklet for å løfte matopplevelsen på samme måte som vin kan gjøre, og er anerkjent av de fremste vinkelnerne i Norge. Dette er produkter som virkelig passer inn hvor man vil servere gode mat- og drikkeopplevelser, sier Sværk.

VÅR fruktmost ble lansert i 2009 som et fullverdig alkoholfritt alternativ til vin, og er sammensatt spesielt med tanke på å passe til ulike typer matretter. Det norske vinkelnerlandslaget hyller fruktmostene som det beste alkoholfrie alternativet til vin på markedet.

Les også: Stor interesse for NCE Culinologys nettverksarena i Lyon

Les også: Medaljeoversikt Bocuse d'or gjennom tidene

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS