Gilde Esso1

To pølsenyheter fra Gilde hos Esso

Nortura Proff og Esso lanserer to nye pølsevarianter denne høsten. Hensikten med denne lanseringen er å bygge videre på Esso sin 100 % Veimat - ærlig og ekte mat langs veien.

Publisert

Konseptet 100 % Veimat er i stadig utvikling og vi ønsker å bygge nye elementer i konseptet, sammen med vår kunde, sier salgssjef i Nortura Proff, Hans-Petter Halmrast.

De to nye lanseringene i høst er Gilde Chistorrapølse og en relansering av Gilde Tigergrill.

Tar stasjonsdriverne med på råd

I september lanserte Nortura Proff Chistorrapølse på Esso. Tilbakemeldingene fra kundene så langt er svært positive.

– Målgruppen for denne pølsen er folk flest som er ute etter å prøve kvalitetspølser med spennende smak. Denne gangen, som ved lanseringen av Wild Onion pølsen i 2012, tok vi med alle Esso sine stasjonsdrivere på råd gjennom en pølseduell. Chistorra var den soleklare vinneren i årets test, forteller Halmrast.

Lang pølse langs veien

Tigergrill er en pølse som Esso og Gilde solgte i en kort periode for ca 10 år siden. Den gang var den en svært populær pølse blant butikkene og kundene, og Halmrast gleder seg nå til å relansere Tigergrillen. Denne pølsen veier 180 gram og er 30 cm lang.

– Den er rett og slett Norges største pølse langs veien, mener han.

– Tigergrillen vil være i salg fra november og vi gleder oss til denne lanseringen også, sier Sigurd Kristoffersen, Category Manager hos Esso.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS