Friele Rauch Schreiner Opheim 2

Små juiceflasker for hotellene

Friele lanserer Rauch juice i 0,2 liters glassflasker. Produktserien er i første omgang tenkt lansert i convenience- og hotell/minibar-markedet.

Publisert

Tonje Schreiner og Frode Opheim fra Kaffehuset Friele med de nye 0,2-liters juiceflaskene fra Rausch, beregnet for blant annet hoteller.

– Flaskene er laget i glass, som er god å holde i. Størrelsen er vesentlig fordi mange synes dette er en passelig mengde å drikke. Dette er derfor et helt nytt konsept i kategorien, sier direktør Frode Opheim i Jubilee, som er et selskap i Friele-gruppen.

Fem varianter

Serien består av premiumjuice- og nektarprodukter i fem varianter. Appelsin og Ananas er rene juice varianter med kun naturlig sukker fra frukt, mens Mango, Jordbær og Tranebær er nektar, som har tilsatt noe sukker.

Det er ca. 90 kalorier per flaske, der tranebær ligger høyest og appelsin lavest. Dette er på samme nivå som andre juicevarianter i markedet.

Størrelsen på flasken er mindre enn øvrige varianter på markedet, og skiller seg derfor ut i kategorien. Det vil ikke være pant på produktet i første omgang, og flasken resirkuleres som glass/metall. Holdbarhet er på ni måneder (ett år fra produksjonsdato).

Friele og Rauch

I fjor lanserte Kaffehuset Friele den populære is-teen fra Rauch i Østerrike.

Rauch distribuerer i dag varer til mer enn 100 land og har en omsetning på over seks milliarder. Nordmenn kjenner kanskje allerede til merkevaren, da Rauch er en stor sponsor av vintersport og dermed meget synlig på ski arrangementer.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS