Chill Out Rose 2011

Rosé-suksess i ny årgang

Chill Out Coastline Rosé, som er blant landet mest solgte roséviner på treliterskartong, har kommet i ny årgang før årets sommersesong.

Publisert

Bildet viser 2011-årgangen av Chill Out Coastline Rosé.

Vinen ble lansert på det norske markedet i 2008, og har blitt en salgssuksess. I løpet av 2012 ble det solgt over 169 000 liter, eller over 56 000 kartonger her til lands.

Den nye årgangen, Chill Out Coastline Rosé 2012, er også flyttet fra kategori 6 til kategori 2 hos Vinmonopolet. Dette betyr at den selges fra samtlige 279 pol i Norge.

Shiraz og Zinfandel

Rosévinen er produsert i California i USA, som har et varmt middelshavsklima der druene Shiraz og Zinfandel trives ekstra godt. Etter innhøstingen knuses druene og drueskallet lagres for å gi vinen en vakker rosa farge og gi den en god smak.

For å bevare den friske fuktigheten gjæres vinen på rustfrie ståltanker der den får hvile før den tappes.

Slappe av

– Denne rosévinen fra Chill Out har vært en suksess i Norge siden den ble lansert i 2008. Chill Out-konseptet (finnes også i hvit og rød) ser ut til å fenge norske forbrukere. Chill Out, som betyr å slappe av, oppsto som en bølge i England på 1990-tallet, da folk i trendy miljøer følte behov for å ta det litt roligere, jobbe mindre og bruker mer tid sammen med venner, sier Eli Aronsen, Brand Manager Wine i Interbev i en pressemelding.

Vinen er egnet til salater, retter av skalldyr og rød fisk. Den passer også sammen med godt krydret mat med asiatisk preg.

Chill Out Coastline Rosé 2012 BiB

Land/distrikt: USA/California

Druer: Shiraz (75 %) og Zinfandel (25 %) fra ulike vingårder rundt om i California

Alkoholinnhold: 12 %

Serveringstemperatur: 6 til 12 grader

Pris: 340 kroner (Vinmonopolet)

Norsk importør: Interbev

"
Powered by Labrador CMS