Fascino Passo Foto Virre Dahl

Norsk-italiensk sjarmoffensiv

Den norske vinimportøren Winning Brands har slått seg sammen med den italienske vinprodusenten Giordano Vini Spa for å lage en rødvin spesialtilpasset norske ganer. Etter å ha testet flere av Norges bestselgere på polet, har de sammen utviklet Fascino Passo – og satser ambisiøst på å at denne rødvinen skal bli nordmenns nye rødvinsfavoritt.

Publisert

Foto: Virre Dahl

Fascino betyr «sjarm» på italiensk, og det er nettopp den italienske storsjarmøren som er inspirasjonen til Fascino Passo. Det ambisiøse norsk-italienske samarbeidet har resultert i en skreddersydd rødvin – av nordmenn for nordmenn. Fascino Passo tar sikte på å vippe godt etablerte giganter av tronen og bli nordmenns nye favoritt.

Liten gründerdrøm med store ambisjoner

Drømmen om å lage en egen vin som kunne sjarmere både mannen i gata og den mer kresne vinkjenneren har vokst seg stadig større hos gründerne Janne Brekke og Christofer Ocaña. Høsten 2012 slo de seg sammen med den italienske vinmakeren Gianfranco Reppelino i Giordano Vini Spa, med målet om å utvikle en ny norsk bestselger.

Etter å ha smakt seg gjennom norske rødvinsbestselgere, startet prosessen med å utvikle den nye Fascino Passo.

Vil konkurrere med bestselgerne

– Drømmen var å lage en rødvin av høy kvalitet og med en innbydende design slik at vi kunne konkurrere med de virkelig store bestselgerne i Norge. Vi håper at nordmenn vil ta imot Fascino Passo med åpne armer, og invitere denne italieneren med på alt fra middagsselskap til sofakos og gullrekka på fredagskvelden, sier Janne Brekke i Winning Brands i en pressemelding.

Fascino Passo kan nytes til pasta og pizza, kjøttretter av lam og okse, men er også et utmerket selskap i seg selv.

Land: Italia

Pris: 125 kroner

Importør: Winning Brands

"
Powered by Labrador CMS