Salma Back loin

Nominert til Årets Produkt i Sverige

Den svenske Dagligvarugalan har nominert Salma til Årets Produkt, og 12. september blir det klart om den norske laksen går helt til topps i konkurransen.

Publisert

Siden lanseringen i Sverige i 2009 har SALMA åpnet for en ny sjømatkategori i en tøff og prispresset laksebransje. Salma har hatt god vekst i Sverige, og står for rundt 10 prosent av totalt salg.

Det er en jury fra dagligvarebransjens egne representanter som har nominert den norskproduserte laksen. Kåringen skjer på en galla i Stockholm, og Salma skal i finalen konkurrere mot svensk rapsgris og Pick och mix og Salladsbaren.

Først i Sverige

– Som første aktør i Sverige har Salma introdusert fersk og ferdigfiletert laks, og folk stoler på kvaliteten når de skal spise laksen ente rå, kokt, grillet, stekt eller gravet. Kundene liker at Salma er enkel å håndtere og at de vet eksakt når fisken ble tatt opp av havet, sier Johan Gref, markedsdirektør for Salma Sverige.

Kriteriene

Kriteriene for Årets Produkt er at varen skal ha utmerket seg innen salg, utvikling eller forbedringer som gir fordeler for butikken og som er nyttig for forbrukerne. Juryen skal vurdere produktets salgsutvikling, innovasjon og utvikling av sortiment eller metoder som er forbrukervennlige og tilfører verdi. Produktet skal også gi merverdi til butikken.

Pressemelding

Powered by Labrador CMS