Leiv Vidar lokaler

Leiv Vidar AS økte med 55 prosent

Leiv Vidar AS sin dagligvaresatsing gir resultater. Volumet i dagligvarehandelen har økt med over 55 prosent så langt i år, og selskapet melder at det ligger an til en solid «all time high» innenfor dagligvaresalg i 2013.

Publisert

Leiv Vidar As sine lokaler på Hønefoss. (Foto: Leiv Vidar AS)

Leiv Vidar har lansert flere nye produkter i dagligvare i 2013, og dette gir nå svært gode salgsresultater, spesielt gjennom Coop sine nasjonale kjeder.

Salgs- og markedsdirektør hos Leiv Vidar AS, Hans Olav Hole.

All time high

Det er både «Ekte Kioskpølser», godt kjent fra nasjonale KBS-kjeder som Statoil, Narvesen og 7-Eleven, Kjøttpølser med nye smaker og ikke minst en svært konkurransedyktig priset 3-pk på grillpølse uten allergener som virkelig har fått fart på salget. Totalt sett har volumet til Leiv Vidar i dagligvare økt med over 55 % så langt i år, og selskapet melder at de ligger an til en solid «all time high» innenfor dagligvaresalg i 2013.

Bevisst og langsiktig strategi

Daglig leder for Leiv Vidar AS, Tore Tveit.

– Dette er et resultat av en bevisst og langsiktig strategi om å stå bredere og mer solid i det norske markedet gjennom å sikre et robust fotfeste norsk dagligvare. Mye av kunnskapen vår fra KBS-markedet gjør at vi oppleves som en mer spennende og innovativ leverandør enn våre konkurrenter, sier salgs- og markedsdirektør Hans Olav Hole.

Gode partnere

– I tillegg har vi den klart mest kjente og foretrukne merkevaren i norsk KBS, noe som gir god drahjelp for å bygge lønnsomhet i en kategori som opplever kraftig press på marginer, uttaler Hole.

Daglig leder Tore Tveit understreker at gode partnere med tydelige ambisjoner som Coop bidrar til å gjøre Leiv Vidar enda dyktigere som leverandør til dagligvarebransjen, og ser for seg å vokse betydelig i volum i kanalen i årene som.

Les mer på Leiv-vidar.no

Pressemelding

"
Powered by Labrador CMS