Ekjord Wood

Ekjord vil inn på hyttevinmarkedet

Norske hyttetradisjoner står i fokus når Ekjord nå lanserer sin nye «hyttevin» Wood. Rødvinen søker tilbake til røttene og gir et tydelig vink til den norske folkesjela med laftede trehus, bål, og hyttekos.

Publisert

"Finn tilbake til naturen, hør lyden av sprakende bål og kjenn lukten av tjære og treverk. Wood er en hyllest til urnorske tradisjoner, gamle helter, folkelige kulturminner og laftede tømmerhus. For hva er vel mer norsk enn sofakos, skog og mark, innetid, hytteturer og lune øyeblikk foran peisen?", heter det i en pressemelding fra Ekjord.

Rødvin har en særstilling i Norge, hvor bosettingsmønstre og klimatiske forhold trolig fører til at det konsumeres tre ganger så mye rødvin som hvitvin. Italiensk rødvin regnes som nordmenns absolutte polfavoritt og vin i det praktiske BiB-formatet tar stadig større andeler.

Om lag halvparten av nordmenn har tilgang til en hytte og tall fra SSB viser at det finnes så mange som 418 000 fritidsboliger i Norge. Trender viser en tydelig endring mot at vi tilbringer stadig mer tid på hytta; vi reiser dit oftere og utvider oppholdet.

Hånd i hånd med hytteturen går ofte den praktiske kartongvinen, som har blitt fast følge til bedagelige middager, peiskos og som avbrekk i solveggen. Med den sicilianske rødvinen Wood tar Ekjord sikte på å vinne nordmenns hjerter nå som vi får fullt begir oss inn i høytiden for hytte- og innekos.

Wood

Land/distrikt: Italia/Sicilia

Druer: Nero d’Avola (100 %)

Pris: 365 kroner (BiB)

Importør: Ekjord

Powered by Labrador CMS