Munkholm alkoholfritt

Blåser liv i alkoholfritt øl i Norge

Det har lenge vært stille rundt alkoholfritt øl i Norge. Nå kjøper Ringnes TV-reklame verdt 14 millioner kroner for å få fart på Munkholm-salget.

Publisert

Bryggeriet lanserer i disse dager en helt ny Munkholmportefølje med nye smaker og nytt design.

– Det ligger et stort uforløst potensiale i alkoholfritt øl. Det er gjort veldig lite innen denne kategorien de siste årene, og utviklingen i enkelte europeiske land viser at det er mulig, ved målrettet satsting, å doble salget av alkoholfritt øl i løpet av få år, sier merkevaresjef for Munkholm, Ronny Wulff.

Kun tre prosent av ølsalget

I dag står alkoholfritt for cirka tre prosent av ølsalget i norske butikker. I Spania er tilsvarende andel syv prosent. – Det er ingen grunn til at ikke vi skal kunne få til noe tilsvarende i Norge, fortsetter Wulff.På sikt tror han at også den norske alkoholfrittkategorien kan dobles fra dagens nivå.

– Allerede i år bør vi klare å løfte salget av Munkholm med 20 prosent, legger han til.

Den nye porteføljen består av Munkholm Original, Munkholm Fatøl og Munkholm Bayer.

Pressemelding

Vil du holde deg oppdatert i horecabransjen?

Bestill et abonnement på magasinet Horeca i dag

"

Åtte ganger i året byr vi på masse nyttig og interessant fagstoff for deg som arbeider på alle nivåer i horecabransjen. I sin 44. årgang er Horeca den beste kanalen til bransjen gjennom magasinets systematiske og grundige dekning av hovedmålgruppene:

• hoteller, kurs-/konferanse- og andre overnattingsbedrifter

• restauranter

• barer og puber

• utesteder

• kafeer

• contract catering

• kantiner

• institusjoner

Bestill abonnement på magasinet Horeca her

Hold deg også oppdatert med vårt gratis nyhetsbrev, som blir sendt ut 1-2 ganger hver eneste uke.

Meld deg på gratis nyhetsbrev her

"
Powered by Labrador CMS