TorkServiettreklame2

Servietter med eget trykk er effektiv markedsføring

Servietter med eget trykk er en effektiv og kreativ kanal for kaféer, barer og restauranter som vil nå gjestene med budskapet sitt. Resultater fra en nylig utført studie viser at tre av fire gjester la merke til de trykte serviettene, og at mer enn halvparten husket hvem avsenderen var.

Publisert

Tork tilbyr nå interfold dispenserservietter med kundens eget trykk på det norske markedet. Systemet er allerede vanlig i USA, og er også lansert med stor suksess i flere europeiske land. Nå som det er mulig å tilby eget trykk på serviettene, forventer Tork at bruken av dette miljøvennlige, kostnadseffektive og hygieniske systemet vil bli enda mer interessant for målgruppen.

Legges merke til

I en studie som nettopp ble utført i regi av Tork, la 75 prosent av gjestene i en restaurant merke til trykket på servietten.

Ikke mindre enn 59 prosent av de som svarte på spørsmålene i undersøkelsen husket også hvem som sto som avsender av budskapet på servietten. Det ble gjort over 200 intervjuer.

– Serviettene ligger gjerne rett foran gjestene, og får deres oppmerksomhet når de sitter der avslappet og uforstyrret. Dette er omgivelser hvor det er lite konkurrerende budskap fra annen reklame. Det er også omgivelser der målgruppen vanligvis tilbringer mye tid, mens de ubevisst får med seg budskapet på den trykte servietten, sier Line Pedersen, produkt- og markedssjef varemerket Tork.

Kommuniserer direkte

Til sammenlikning viste en studie foretatt av den svenske forbrukerorganisasjonen Sveriges Konsumenter, om hvor mye folk la merke til av markedsføringsbudskap på Internett, at bare 10 prosent av respondenten i undersøkelsen hadde lagt merke til en bestemt reklame på nettet.

Med trykk på servietten har kafeer, barer og restauranter en effektiv reklamekanal hvor de kan kommunisere direkte med gjestene sine, kanskje for å markedsføre et spesialtilbud, eller for å styre gjestene til en nettkampanje ved hjelp av trykte tilgangsdata eller en trykt QR-kode.

Serviettene er ikke bare en interessant mulighet for markedsføring, men kan også by på mange andre fordeler, for eksempel miljømessige.

Flere fordeler

– Torks interfold dispenserserviettsystem garanterer at serviettforbruket reduseres med minst 25 prosent, og de vannbaserte trykk fargene er miljømerket med EU Blomst og ISEGA godkjent for direkte kontakt med mat, sier Line Pedersen.

Tork

Varemerket Tork tilbyr profesjonelle hygieneprodukter og –tjenester til kunder som spenner fra restauranter og helseinstitusjoner til kontorer, skoler og industribedrifter. Produktene omfatter dispensere, papirhåndtørk, toalettpapir, såpe, servietter og industri- og kjøkkenkluter. Ved hjelp av sin ekspertise på hygiene, funksjonell design og bærekraftig utvikling er Tork blitt markedsleder. Tork er et globalt varemerke for SCA, og en engasjert partner for kunder i mer enn 80 land.

Les mer på Tork.no

SCA

SCA er et globalt hygiene- og skogsdriftkonsern som utvikler og produserer personlige pleieprodukter, mykpapir, avis- og magasinpapir og heltreprodukter. Selskapet selger produktene sine i rundt 100 land. SCA har mange velkjente varemerker, blant annet de globale varemerkene Tena og Tork. I 2011 beløp salget seg til 106 milliarder svenske kroner (11,7 milliarder euro). SCA har ca. 37 000 ansatte.

Les mer på Sca.com

"
Powered by Labrador CMS