ChillOutShirazRose

Chill Out Shiraz Rosé i ny årgang

I løpet av fjoråret solgte treliterskartongen Chill Out Shiraz Rosé over 110 000 liter i Norge. Den ble lansert i Norge i 2009. Denne våren lanseres årgang 2011 av Chill Out Shiraz Rosé, samtidig som den er blitt tilgjengelig på basislisten til Vinmonopolet. Denne rosévinen er produsert i California i USA og er det siste tilskuddet i Chill Out-familien.

Publisert

Chill Out Shiraz Rose.

Chill Out Shiraz Rosé består av 100 prosent Shiraz-druer fra ulike vingårder rundt om i California, som har et varmt middelshavsklima der disse druene trives ekstra godt. Etter innhøstingen knuses druene og drueskallet lagres for å gi vinen en rosa farge. For å bevare den friske fuktigheten, gjæres vinen på rustfrie ståltanker der den får hvile før den tappes.

– Har vært en suksess

– Selve Chill Out- konseptet ser ut til å fenge norske forbrukere, og serien har blitt en suksess. Chill Out, som betyr å slappe av, oppsto som en bølge i England på 1990-tallet, da folk i trendy miljøer følte behov for å ta det litt roligere, jobbe mindre og bruker mer tid sammen med venner. Etter en stund ble dette et eget begrep med egen musikksjanger og egne diskusjonsgrupper på internett. Begrepet ”chille” har til og med blitt et etablert ord i det norske språket, sier Eli Aronsen, Brand Manager Wine i Interbev.

Alle Chill Out vinene har blitt meget populære i Norge. I tillegg til den røde Chill Out Shiraz er hvitvinen Chill Out Chardonnay har blitt den mestselgende australske hvitvinen i Norge med et salg på over 250 000 liter i 2011.

Chill Out Shiraz Rosé 2011

Land/distrikt: USA/California

Druer: Shiraz (100 %)

Alkoholinnhold: 12 %

Bruk: Serveres som selskapsvin uten følge av mat, eller til sommersalater og grillet eller dampet fisk

Serveringstemperatur: 8 til 12 grader

Pris: 340 kroner, BiB (Vinmonopolet)

Powered by Labrador CMS